معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد در جلسه ستاد ساماندهي امور سالمندان شهرستان يزد گفت: بنابر آمارهاي ارائه شده از سوي اداره بهزيستي شهرستان يزد 52 هزار نفر سالمند در سه گروه سني سالمندجوان، سالمند ميانسال و سالمندان پير در شهرستان يزد زندگي مي كنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، اولين جلسه ستاد ساماندهي امور سالمندان شهرستان يزد در سالجاري به رياست معاون سياسي و اجتماعي فرماندار و با حضور دستگاه هاي عضو اين ستاد تشكيل شد.

" محمد علي جعفري " در ابتداي اين جلسه با بيان حديثي از امام علي (ع) در باب اهميت احترام به سالمندان جامعه، اظهار داشت: در فرمايشات ائمه اطهار و بزرگان دين به رعايت حقوق و احترام به قشر سالمندان تأكيد شده است كه ضروري است در اين راستا با فرهنگ سازي و استفاده از راهكارهاي اثربخش اين فرهنگ را بيش از پيش در جامعه به ويژه نسل هاي جوانتر تقويت نماييم.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد با اشاره به اثر بخشي برنامه هاي صدا و سيما به عنوان رسانه ملي در تقويت فرهنگ احترام و توجه به سالمندان افزود: فرهنگ سازی لازم در این زمینه توسط دستگاه های فرهنگی به ویژه صدا و سیما از طریق تهیه برنامه های آموزشی با هدف تکریم جایگاه سالمندان و ایجاد نگرش مثبت و ایجاد نشاط و امید در سالمندان تأثيرگذار خواهد بود.

وي با اعلام اينكه ده درصد جمعيت شهرستان يزد را سالمندان تشكيل مي دهند خاطرنشان ساخت: بنابر آمارهاي ارائه شده از سوي اداره بهزيستي شهرستان يزد 52 هزار نفر سالمند در سه گروه سني سالمندجوان، سالمند ميانسال و سالمندان پير در شهرستان يزد زندگي مي كنند.

" جعفري " همچنين با اشاره به وظايف ستاد ساماندهي امور سالمندان در شهرستان ها تصريح كرد: ساماندهی سالمندان فقط پرداختن به مقوله توانبخشی صرف یا خدمات بهداشتی - درمانی نیست، بلکه به معنی تلاش برای حضور فعال آنان در جامعه است.

معاون سياسي و اجتماعي فرماندار يزد در پايان اضافه كرد: توجه به این دوران و برنامه ریزی برای آماده سازی و مناسب سازی محیط شهری و اداری برای حضور موثر و مفید سالمندان در همه عرصه های اجتماعی ضرورت دارد.

پيگيري اداره بهزيستي شهرستان يزد در خصوص افزايش مناسب سازي فضاهاي عمومي در سطح شهر، اعلام انتظارات و الويت هاي سالمندان شهرستان به فرمانداري از سوي كانون بازنشستگان شهرستان به فرمانداري و اعلام نظرات و پيشنهادات دستگاه هاي عضو ستاد به منظور برگزاري هر چه باشكوهتر هفته ي سالمندي در شهرستان از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا