پس از برگزاری 6 قدم از طرح 8 قدم دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی، به استقبال قدم هفتم خواهیم رفت. در این قدم 4 فیلم حنانه، بازگشت، یک لحظه دیرتر و ارتش پنهان که همگی به تهیه کنندگی انجمن دفاع مقدس و از برگزیدگان جشنواره های مختلف هستند، اکران و نقد و بررسی می شود.

این مراسم چهارشنبه 14 مردادماه ساعت 18 در سینما تک برگزار می شود. حضور برای تمام علاقه مندان و سینما دوستان آزاد است.

گفتنی است پس از اجرای قدم هفتم به استقبال آخرین گام، دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی خواهیم رفت. این جشنواره 25 تا 27 مرداد برگزار می شود.

آشنایی با فیلم های قدم هفتم

حنانه: به کارگردانی داریوش غذبانی، پذیرفته شده در جشنواره چشم سوم هند و جشنواره فیلم کوتاه میلان ایتالیا، جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره بارسلونا، جایزه بهترین دستاورد فنی در حوزه تصویربرداری، تندیس بهترین فیلمنامه جشنواره رویش، جایزه بهترین فیلم، تهیه کننده و تصویربرداری از جشنواره پروانه های ایثار (امور شاهد)،  لوح تقدیر و جایزه ویژه جشنواره فیلم کوتاه وارش، میلاد سرخ، پروین اعتصامی، عمار، کودک و نوجوان اصفهان،  سانفرانسیسکو، تسنیم، حسنات، شمسه، شاپرک های شهر و رشد.

بازگشت: به کارگردانی سهیلا گلستانی، دریافت جایزه از جشنواره های: وارش، رویش، جشنواره میلاد سرخ، جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیکو، جشنواره پروین اعتصامی و از فیلم های منتخب جشن خانه سینما. 

یک لحظه دیرتر: به کارگردانی یوسف یزدانی، فیلم منتخب سومین جشنواره فیلم بسیج، مقام دوم کارگردانی و مقام برتر تدوین و تصویربرداری در جشنواره فیلم کوتاه ایثار.

ارتش پنهان: به کارگردانی محمد اسماعیلی، برگزیده در جشنواره میلادسرخ، جشنواره ملی اردیبهشت، چهارمین جشنواره حسنات، شانزدهمین جشن سینمای ایران و حضور در جشنواره فیلم های ایرانی جمهوری چک.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا