در دیدار رؤسای حوزه هنری استان و انجمن نمایش یزد راه های گسترش همکاری های فی ما بین بررسی شد .
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: رئیس حوزه هنری استان و رئیس انجمن نمایش یزد در نشستی در خصوص مسائل مختلف تئاتر استان از جمله برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه در یزد، گفتگو و تبادل نظر کردند .
رئیس حوزه هنری یزد در این نشست که در محل حوزه هنری و با حضور علی جاور مسئول واحد هنرهای نمایشی این مرکز برگزار شد، ضمن تبریک انتصاب شایسته دکتر محمود دهقان هراتی به عنوان رئیس انجمن نمایش یزد گفت: قطعاً حضور شما در این عرصه، مایه خیر و برکت برای فرهنگ و هنر به ویژه هنرهای نمایشی استان خواهد بود.
محمد صادق کوچک زاده با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای تئاتر استان افزود: همه باید کمک کنیم تا جریان رو به رشد تئاتر یزد شکوفا شود .
وی رمز موفقیت در این عرصه را همدلی، همگرایی و تعامل سازنده اهالی تئاتر دانست و اظهار داشت: یکی از اهداف حوزه هنری تولید آثار فاخر و اجرای عمومی و ارائه آن به جشنواره های مختلف است تا سطح کیفی نمایش استان ارتقا یافته و استعدادهای خلاق و جوان این عرصه معرفی شوند .
رئیس حوزه هنری یزد به برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه در یزد اشاره کرد و گفت: این جشنواره با رویکرد آسیب شناسی و کشف استعدادهای جوان فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرد و امسال نیز دومین دوره آن به فضل الهی با همکاری هنرمندان، پیشکسوتان و تلاشگران این عرصه از 16 تا 18 مرداد در یزد برگزار خواهد شد .
دبیر جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه، آموزش جوانان علاقه مند و تقویت پایه های تئاتر استان را یک ضرورت خواند و ادامه داد: حوزه هنری برای جوانان بین 17 تا 30 سال برنامه دارد و با حمایت های مادی و معنوی از آنان در راستای رشد و پیشرفت هنرمندان این عرصه گام بر می دارد و از هیچ کوششی برای ارتقای تئاتر استان دریغ نخواهد کرد .
کوچک زاده بر لزوم ارتقای روابط و همکاری های بیش از پیش بین این نهاد و انجمن نمایش تأکید کرد و همکاری انجمن در برگزاری جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه را خواستار شد .
وی با اشاره به اجرای موفق نمایش چند رسانه ای «فصل شیدایی» در بهار امسال در یزد خاطر نشان کرد: همه دستگاه های فرهنگی و هنری باید از ظرفیت ها و امکانات سایر دستگاه ها و نهادهای استان در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های خود استفاده کنند .
رئیس انجمن نمایش یزد هم ضمن خرسندی از این دیدار، تقویت روابط و گسترش همکاری های فی ما بین را ضروری دانست و افزود: این دو مرکز با اجرای برنامه های بلند مدت مشترک می توانند به پویایی و ارتقای تئاتر استان کمک کنند .
محمود دهقان هراتی با بیان این که باید با همدلی، هماهنگی و همفکری بیشتری در این عرصه گام برداریم گفت: حوزه هنری و انجمن نمایش می توانند با جلوگیری از موازی کاری، تقسیم کار، همفکری و تعامل در برنامه های ترویجی در راستای رشد این هنر در استان حرکت کنند .
وی در همین رابطه خاطر نشان کرد: باید با برگزاری جلسات هم اندیشی مشترک ماهانه در این زمینه اقدام کرد تا هنرمندان از این همدلی و تعامل بیشترین بهره را ببرند .
دهقان هراتی با بیان این که ما بر اساس طرح و برنامه در انجمن نمایش کار خواهیم کرد، گفت: پرداختن به نمایش های آئینی و سنتی، خیابانی، عروسکی و ... در اولویت برنامه های انجمن نمایش یزد قرار دارد .
رئیس انجمن نمایش یزد به پتانسیل تئاتر یزد اشاره کرد و افزود: باید زمینه های مناسب برای حضور پررنگ تئاتر استان در جشنواره تئاتر فجر فراهم آوریم و این مهم مستلزم آموزش و همت هنرمندان این عرصه است .
گفتنی است: دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه از 16 تا 18 مرداد ماه در یزد برگزار می شود .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا