معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد تاکید کرد که در مطالعات و طرح‌های سرمایه اجتماعی، درصد اعتماد مردم به اساتید دانشگاه در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارد.

 اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور در استانداری یزد طی دیدار و گفت و گویی صمیمانه با دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، اهداف و برنامه های خود را تبیین نمودند .

در این دیدار اعضای شورای مرکزی ضمن ارائه اساسنامه و آئین نامه انجمن، به بحث اثرگذاری تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاهی در جامعه پرداخته و با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در مسایل سیاسی و اجتماعی و همچنین تربیت فرهنگی و علمی مدیران استان اظهار داشتند: چابکی، انعطاف، کثرت اساتید و دانشجویان و کارمندان و خانواده های ایشان و گستردگی آن در جامعه ، بومی بودن و در دسترس بودن دانشجویان آن از ویژگی های بارز دانشگاه آزاد اسلامی برای هر گونه فعالیت اجتماعی و سیاسی است .

در ادامه دکتر حمید رضا شرافت دبیر انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد اعلام آمادگی اساتید دانشگاه را برای همکاری با مدیریت استان در حوزه های مختلف اعلام نمود و اظهار داشت : به فرموده مقام معظم رهبری تمام تلاش خود خواهیم کرد تا سیاسی باشیم ولی سیاسی بازی نکنیم ، فرموده و بیان خردمندانه ای که در بسیاری از جاها مغفول مانده است.

شرافت یکی از اهداف راه اندازی تشکل سیاسی اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد را آگاهی بخشی به جامعه در حوزه های سیاسی ، اجتماعی از طریق آموزش و تحلیل صحیح اطلاعات دانست و این تشکل را پایگاهی مناسب و موثق برای علاقمندان به بررسی مسائل روز دانشگاه آزاد اسلامی و فعالیت های آن و مانعی در برابر نشر اطلاعات ناصواب خواند.

وی گفت: تشکل اسلامی سیاسی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حقیقت بازوی خوبی در راستای تحلیل صحیح از اوضاع داخلی دانشگاه، موضع گیری وحتی مطالبات علاقمندان مجموعه علمی و فرهنگی خواهد بود که سایر تشکل های اسلامی، سیاسی نیز می توانند از آن بهره مند گردند. وی این تشکل را مختص به حزب و گروه و جناح خاصی ندانست و ترکیب شورای مرکزی این تشکل را شاهد این ادعا معرفی نمود.

در ادامه دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی استانداری ضمن خوش آمد گویی به اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی همیشه مورد توجه گروه های مختلف و احزاب مختلف بوده و به میزان تأثیرگذاری آن در جامعه با عنایت به میزان دانشجو ، تعداد و توزیع آن در شهرهای گوناگون و مهمتر از همه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط دارد.

طالبی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه ، به خلاء موجود امروز جامعه نیز اشاره ای کرد و گفت : در حال حاضر حضور و مشارکت اساتید بویژه در نقد عملکردها کم رنگ است و در بسیاری از مسائل اقشار مختلف جامعه اظهار نظر می کنند ولی اندیشمندان و صاحبنظران کمتر به این مقوله پرداخته اند .

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد ضمن انتقاد از ایجاد فاصله بین اساتید دانشگاه و فضای سیاسی و اجتماعی جامعه اظهار داشت : تأثیرگذاری اساتید به صورت فردی در جامعه به مراتب بیشتر از حضور جمعی شده و آغاز فعالیت تشکل اسلامی سیاسی اساتید می تواند این معضل را تا حدودی مرتفع نماید چرا که خیلی از کاستی های امروز در جامعه را اساتید می توانند ببینند و ارائه راهکار نمایند تا رفع مشکل گردد ولی دیگر اقشار کمتر می توانند این نقش آفرینی را انجام بدهند.

وی خواستار تعامل و برقراری ارتباط سه جانبه دولت، تشکل و مردم گردید و قول همکاری مجموعه سیاسی امنیتی استانداری یزد برای دعوت از صاحب نظران ، اندیشمندان استانی و کشوری در جمع اساتید و شرکت در جلسات فصلی شورای مرکزی و سلسله نشست های انجمن اسلامی اساتید دانشگاه و ایجاد فضای مناسب برای انجام کار مشترک را داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا