كارگاه آموزشي تغيير رفتار در مصرف آب با حضور جمعيت زنان دوستدار بهار سبز و جمعي از نمايندگان ادارات در شركت آب و فاضلاب استان يزد برگزار شد .

كارگاه آموزشي تغيير رفتار در مصرف آب با حضور جمعيت زنان دوستدار بهار سبز و جمعي از نمايندگان ادارات در شركت آب و فاضلاب استان يزد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد اين كارگاه با هدف استفاده از نظرات NGO ها )جمعيت زنان دوستدار بهار سبز) براي پيشبرد راه هاي مديريت مصرف آب در بين شهروندان برگزار گرديد

مدير عامل شركت آبفا در ابتداي اين كارگاه گفت : در جهان پيشرفته اكثر مسائل اجتماعي را  ، تشكل هاي مردم نهان انجام مي دهند و به طور يقين كاري كه توسط مردم انجام شود با تلاش و ايمان بيشترخواهد بود.

علي اسلامي اظهارداشت : تا زماني كه افكار عمومي كمبود آب را باور نكنند هيچ كدام از راه هاي كنترل مصرف توسط ما تاثير گذار نخواهد بود .

وي  ايجاد تشكل هاي مردم نهاد را يكي از راه هاي مؤثر در رشد جامعه  دانست و خاطرنشان كرد : مباحث و مشكلات جامعه بايد در اين گروه ها مطرح شود .

مدير دفتر مديريت مصرف شركت آبفا در ابتداي اين كارگاه با ارائه مباحثي از جمله سطح خشكي ها و درياها در كره زمين ، توزيع كلي آب در جهان ، دلايل تبديل شدن موضوع آب به چالش عمده جهان در ساليان اخير  و ميزان منابع آب تجديد شونده و روند كاهش آن در ايران ، وضعيت فعلي كمبود آب در ايران به ويژه استان را تشريح كرد .

سياوش پاكدل در ادامه مطالبي در خصوص اهميت مدیریت منابع آب ، مدیریت استراتژیک مصرف و اهداف آن ، عوامل موثر بر میزان مصرف آب ، رویکرد اجتماعی فرهنگی مدیریت مصرف و رویکرد فنی مهندسی مدیریت مصرف ارائه داد .

پاكدل اصلاح تاسیسات و تجهیزات بهداشتی مصرف کننده آب و استفاده از  لوازم كاهنده مصرف را در بحث مديريت مصرف بسيار  با اهميت برشمرد و افزود :  صرفه جويي در مصرف آب ،  هزينه  ،انرژي توليد ، حفظ محيط زيست و كمك به رفع مشكل كم آبي از مزاياي استفاده از اين لوازم مي باشد .

 وي با ارائه پاورپينت حاضرين را با انواع وسايل كاهنده مصرف آب و  درصد صرفه جويي آن ها در مصرف آب آشنا كرد .

در ادامه ي اين كارگاه مدير دفتر كنترل كيفيت و بهداشت آب شركت آبفا مباحثي را در خصوص بهداشت آب مطرح نمود .

ابراهيم عليدوست گفت : آب جاري در شبكه ي شهر كاملاً سالم مي باشد و  استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب در منازل  را در هيچ كدام از نقاط شهر توصيه نمي كنيم .

عليدوست اظهارداشت : استفاده از اين دستگاه ها تمام ريز مغذي هاي مفید آب که برای بدن ارزش تغذیه‌ای دارند را حذف می‌کند و  pH آب را پايين می‌آورد.

وي افزود : آب بسياري از قنوات موجود در استان از لحاظ كيفيت شيمي و فيزيك بسيار مطلوب هستند ولي ممكن است از لحاظ ميكروبي داراي آلودگي باشند كه تشخيص آن بدون انجام آزمايش امكان پذير نيست و به شهروندان توصیه می‌کنیم از آنها استفاده نکنند.

در پايان اين كارگاه برخي از چالش هاي مديريت مصرف از جمله چگونگي افزايش باور افكار عمومي در خصوص موضوع كمبود آب استان ، انجام اقدامات موثر در زمان قطع آب انتقالي و ... مطرح شد و گروه هدف راه كارهاي در اين خصوص ارائه نمودند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا