فرماندار يزد در نخستين جلسه كارگروه توسعه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان يزد خواستار سهولت در اعطاي تسهيلات به كارآفرينان شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه كارگروه توسعه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان يزد با حضور فرماندار، معاون برنامه ريزي،‌اداري و مالي فرمانداري، رئيس صندوق كارآفريني اميد و ساير اعضاء در محل فرمانداري برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با تقدير از عملكرد صندوق كارآفريني اميد در شهرستان يزد گفت: يكي از ويژگي هاي اين صندوق اعطاي تسهيلات با كارمزد حداقلي به كارآفرينان و جويندگان شغل است.

فرماندار يزد با تأكيد بر سهولت در اعطاي تسهيلات به كارآفرينان افزود: بايد سازوكارهايي فراهم شود تا بروكراسي هاي اداري مانع در دريافت تسهيلات اشتغال زايي توسط افراد نشود.

رئيس كارگروه توسعه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان يزد اضافه كرد: البته بايد نظارت ها به صورت مستمر صورت پذيرد تا در روند اجرا با كمترين انحرافي روبرو باشيم.

وي در ادامه با اشاره به اقدامات تأثيرگذار نهادهاي حمايتي در توانمند سازي مددجويان تحت پوشش خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين اصول دولت تدبير و اميد توجه به كرامات انساني افراد است، لذا در اين راستا دستگاه هايي نظير كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي بايد با اعطاي تسهيلات مناسب و شرايط را براي توانمند ساختن مددجويان تحت پوشش خود فراهم نمايند.

" شاكري شمسي " خواستار افزايش درصد سهم شهرستان يزد از تسهيلات صندوق كارآفريني اميد شد و اظهار داشت: در شهرستان يزد شرايط جذب تسهيلات براي اشتغال آفريني فراهم است كه ضرورت دارد دستگاه هاي ذيربط با همكاري شعبه صندوق كارآفريني اميد در شهرستان نسبت به معرفي افراد واجد شرايط اقدام نمايند.

در اين جلسه " امامي " مدیر صندوق کارآفرینی اميد استان با بیان اینکه ایجاد اشتغال، حمایت از کارآفرینان و امیدآفرینی در جامعه به ویژه نسل جوان در حیطه فعالیت‎های این صندوق است، افزود: عمده فعالیت‎های صندوق در سه حوزه اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان است اما با توجه به سیاست‎های گذشته و امسال، فعالیت صندوق کارآفرینی و امید در دو حوزه اشتغال و ازدواج پررنگ‎تر است.

در اين جلسه همچنين مدير صندوق كارآفريني اميد گزارشي از نحوه اعطاي تسهيلات به متقاضيان در شهرستان يزد ارائه نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا