با تلاوت آیات کلام الله قرآن کریم ، یکصدونودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با حضور اعضاي شورا و محمدرضاعظیمی‌زاده شهردار در هفدهمين روز از ماه مبارک رمضان آغاز شد.

به گفته سخنگو و روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد - در ابتدای این جلسه حجت الاسلام شیخ‌عباس‌زارع‌رئیس‌شورای اسلامی شهریزد ضمن گرامیداشت چهاردهم تیرماه سالروز شهرداری‌ها ودهياريها،از شهرداریزد بابت برگزاری جشن میلاد امام‌حسن‌مجتبی(ع)در پارک بزرگ حسن‌آباد قدردانی کرد و افزود: این جشن با استقبال گسترده مردم محله حسن آباد همراه بود که برنامه های بسیار مناسبی هم اجرا شد.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت: ما مقدم خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه را به صحن علنی شورای اسلامی شهر گرامی میداریم و تاکنون همکاری بسیار خوبی بین شورای اسلامی شهر یزد با خبرنگاران برقرار بوده است اما بعضی از خبرنگاران با درج مطالب کذب و جوسازی قصد برهم زدن این ارتباط صمیمی را دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به وقف بودن احداث حوزه علمیه افزود: متاسفانه سال گذشته 90 میلیون تومان با پافشاریهای زیاد از جانب شورا به حوزه‌های علمیه شهر یزد کمک شد که در سال94 هیچ کمکی به این حوزه‌ها نشد و یکی از خبرنگاران با درج این جمله که200 میلیون تومان به حوزه‌های علمیه از جانب شورا کمک مالی شده و اعلام کرده که این مقدار کمک مالی از مصوبات شورا بوده است کاملا کذب بوده و ما از طریق اداره حقوقی پیگیر اینگونه مطالبی که به دروغ منتشر می شود هستیم و خبرنگاری که این مطلب را عنوان کرده باید درستی مطلب خود که کاملا کذب بوده را ثابت کند.

در ادامه این جلسه سيدمحمدعلي پاکنژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد  گزارشی از دیدار خانواده محترم شهدای هفتم تیر با مقام معظم رهبری را ارائه نمود و به بیان گوشه ای از مباحث مهم مقام معظم رهبری پرداخت.

سيدمحمدرضامدرسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد دغدغه‌های خود را برای برطرف شدن مشکلات در شهر با شهردار در میان گذاشت و افزود: از جمله مشکلاتی که اینجانب در شهر مشاهده کردم مربوط به نبود امکانات مناسب در پارک شادی، عدم استفاده از پارکینگ‌های شهرداری در سطح شهر و مشکلات نور وفضای سبز میدان حج می باشد که از شهردار خواست تا به جد پیگیر رفع این مشکلات باشد.

اين نماينده مردم در شورای اسلامی شهر یزد در ادامه یادآور شد: پیگیری مطالبات شهرداری از مسکن وشهرسازی باید جدی گرفته شود و در این زمینه حساسیت شورای اسلامی شهر یزد هم به طور جدی وجود داشته باشد تا این مشکل هم هرچه سریعتر مرتفع شود.

همچنین در مورد آغاز عملیات عمرانی تقاطع غیر همسطح بلوار ولایت وفرودگاه مباحثی مطرح شد که مخالفین و موافقین نظرات متفاوت خود را اعلام کردند وبه نظر میرسد که باید در اجرای این طرح با توجه به تردد کم وسایل نقلیه تجديدنظر صورت پذیرد.

محمدرضاعظیمی‌زاده شهردار یزد در این جلسه ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده اعضای محترم شورا به طرح گسترش امامزاده جعفر یزد اشاره کرد وافزود: خوشبختانه طرح گسترش امامزاده جعفر(ع)یک مشاور دارد که با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و اداره اوقاف، طرحهای خود را به شهرداری ارائه می‌دهد و در این زمینه شهرداری با ارائه طرحهای مشاور کار تملکات خود را آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه به اجرای طرح تقاطع غیر همسطح میدان خاتمی اشاره کرد و افزود: طرح این میدان آماده است و هیچ مشکلی برای اجرای پروژه وجود ندارد اما متاسفانه ضرورت اجرای این پروژه در شورای ترافیک استان با مخالفت روبرو شده است.

در پایان این جلسه نامه های ارجاعی به شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا