فرماندار يزد در دومين جلسه ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرستان يزد گفت: براي اينكه يزد به عنوان شهري پويا و پايدار بماند بايد به فكر توسعه صنعت گردشگري در استان باشيم.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، دومين جلسه ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرستان يزد با حضور فرماندار، مديران كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ، راه آهن و فرودگاه هاي استان يزد، معاونين فرماندار و ساير اعضاء برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه با بيان اينكه حفظ و احياء ميراث فرهنگي و توجه جدي به صنعت گردشگري از اولويت هاي استان و شهرستان يزد مي باشد افزود: در حال حاضر استان يزد با محدوديت هاي نظير كم آبي و آلايندگي برخي از صنايع مستقر در محدوده شهرها مواجه است لذا ضروري است به صنعت گردشگري به عنوان صنعتي سبز، جذاب و در آمد زا بيش از پيش توجه داشته باشيم.

فرماندار يزد اظهار داشت: استان يزد و به ويژه شهرستان يزد داراي مفاخر، فرهنگ مادي و معنوي ارزشمندي نظير بافت تاريخي است كه برخي از آن در هيچ جاي دنيا وجود ندارد.

رئيس ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرستان يزد گفت: براي اينكه يزد به عنوان شهري پويا و پايدار بماند بايد به فكر توسعه صنعت گردشگري در استان باشيم.

وي با اعلام اينكه سال 95 به عنوان " سال خوشامدگويي به يزد " نامگذاري شده است خاطرنشان كرد: با همكاري و هماهنگي دستگاه هاي ذيربط بايد تمهيدات لازم براي استفاده حداكثري از ظرفيت هاي شهرستان در حوزه ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري انديشيده شود.

" شاكري شمسي " خواستار برنامه ريزي مناسب با توجه به نقاط قوت و ضعف برنامه هاي اجرا شده در گذشته شد و اظهار داشت: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با همكاري فرمانداري نقاط قوت و ضعف برنامه هاي اجرا شده در ايام عيد نوروز را احصاء نموده است، كه از اينرو دستگاه هاي اجرايي براي فصل تابستان و سال آينده بايد به دنبال ارتقاء نقاط قوت و رفع نقاط ضعف باشند.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه وظيفه ستاد هماهنگي خدمات سفر در شهرستان ها، نظارت و پيگيري مستمر سفرها به صورت ساليانه است افزود: موج دوم سفرهاي سالجاري بعد از ماه مبارك رمضان و همزمان با فصل تابستان انجام خواهد شد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز در اين جلسه اظهار داشت: امروزه یزد به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی مطرح مي باشد كه ضروري است تمام مسئولین در رابطه با معرفی هرچه بهتر یزد تلاش نمايند.

" محمد مهدي شرافت" در خصوص ثبت بافت تاریخی یزد افزود: فرآيند ثبت جهاني بافت تاريخي يزد بعد از ماه مبارك رمضان به صورت جدي با حضور نمايندگان ثبت جهاني پيگيري خواهد شد.

"شرافت" خاطر نشان کرد: سال 95 را سال خوش آمد به یزد نام گذاری کرده‌ایم، لذا تلاش ما بر این است پروژه‌های نیمه تمام در حوزه گردشگری در تمام استان به پایان رسد و طرح خوش آمد به یزد در صورت ثبت جهانی این شهر، منجر می‌شود که در سال 95 پذیرایی شایسته تری را از توریست‌های داخلی و خارجی داشته باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا