شوراي هماهنگي بانكهاي استان با دو دستور كار مشخص و با حضور مديران شعب بانكهاي عامل استان، تشكيل جلسه داد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، صبح سه شنبه 9 تيرماه، جلسه شوراي هماهنگي بانكهاي عامل استان به رياست استاندار يزد در سالن زنده ياد حميديا تشكيل شد.
در اين نشست دو دستور كار " بررسي مسائل و مشكلات مربوط به تأمين نقدينگي و سرمايه در گردش واحدهاي توليدي كاشي و سراميك استان " و " بررسي ميزان منابع و اعطاي تسهيلات و وصول مطالبات بانكهاي استان در سال 93" مورد بررسي قرار گرفت.
در ابتداي اين نشست استاندار يزد هدف از تشكيل اين جلسه با حضور اعضاي انجمن كاشي و سراميك استان را، طرح مسائل و مشكلات توليدكنندگان اين صنعت در استان و هم انديشي پيرامون آن جهت يافتن راه حلهاي مؤثر در زمينه كاهش اين مشكلات عنوان كرد و گفت : در اين رابطه با معاون اول محترم رئيس جمهور و وزير محترم صنعت، معدن و تجارت نيز مذاكرات و مكاتباتي صورت گرفته و مشكلات اين واحدها اعلام شده و معاونت محترم اول رييس جمهور نيز طي دستوري از وزير محترم صنعت، معدن و تجارت خواسته اند تا به فوريت پيشنهادات خود را به دولت جهت تصويب به منظور كاهش اين مشكلات ارائه دهند تا هم به بازار داخلي جهت صادرات كمك شود و هم تعرفه هاي كاشي هاي وارداتي در راستاي حمايت از توليدات داخلي افزايش يابد.
"ميرمحمدي " افزود : شرايط منطقه و واقعيات موجود باعث شد كه مشكلاتي براي صنايع كاشي و سراميك استان ايجاد شود، منتهي همه بايد با هم انديشي و همكاري، در جهت حمايت از توليدكنندگان قدم برداريم.
در ادامه اين جلسه كه با حضور اعضاء انجمن كاشي و سراميك استان و پيرو جلسه 30 خرداد ماه اعضاء اين انجمن با استاندار يزد برگزار شد، ابتدا مسائل و مشكلات واحدهاي توليدي در زمينه اخذ تسهيلات و نقدينگي و همچنين مشكل چك هاي برگشتي و سرمايه در گردش طرح شد.
آنگاه مديران شعب بانكهاي استان نيز، توضيحات لازم را پيرامون موضوع ارائه دادند و هر يك، اعلام آمادگي خود را براي ارائه سقف مساعدتهاي قانوني به واحدهاي توليدي كاشي و سراميك استان اعلام داشتند.
همچنين مديران شعب بانكهاي استان گزارشي از وجود منابع و اعطاي تسهيلات و وصول مطالبات خود در سال 93 را ارائه نمودند.
در پايان مقررشد باتوجه به مباحث مطروحه در جلسه امروز، نشستي تخصصي با حضور مديران شعب امور بانكهاي استان برگزار شده و بسته هاي پيشنهادي در جهت رفع مشكلات واحدهاي توليدي باعنايت به بخشنامه اسفندماه بانك مركزي ارائه گردد.
گفتني است در اين جلسه عزالديني معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي استاندار، رييس سازمان بازرسي كل استان و مديران كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و امور مالياتي و امور اقتصادي استانداري نيز حضور داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا