با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد،معاون استاندار یزد،جمعی از مدیران و فعالان قرآنی نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی در حسینیه خیرآباد افتتاح شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت قرآن در جامعه ،از اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی یزد تشکر و قدردانی کرد.
آیت الله ناصری افزود:باید بستری فراهم شود تا نوجوانان و جوانان بیشتر با قرآن آشنا شوند.
وی برگزاری نمایشگاههای قرآنی را یکی از زمینه مهم برای آشنا شدن نوجوانان و جوانان با قرآن دانست و گفت:ترویج واشاعه فرهنگ قرآنی باید با اهتمام بیشتری در دستور کار متولیان امر و مسئولان قرارگیرد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه نوجوانان در صورتیکه با آوای قرآن آشنا شوند،جامعه سالم و پویایی خواهیم داشت،تصریح کرد:سبک زندگی جامعه ایرانی باید قرآنی باشد.
در این مراسم همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به ارائه گزارشی از برگزاری نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد پرداخت و گفت:2000عنوان کتاب قرآنی،مذهبی و حوزوی توسط ناشرانی ازقم،تهران و یزد عرضه شده است که کتابهای موجود با تخفیف 10تا 50درصد به علاقه مندان ارائه خواهد شد.
علی غیاثی ندوشن ارائه آثاری از هنرمندان عرصه تجسمی را بخش دیگری از این نمایشگاه عنوان کرد و افزود:اتحادیه و تشکل های قرآنی در نمایشگاه حضوری فعال خواهند داشت ،به طوریکه هر شب برنامه های قرآنی توسط آنها برگزار می شود.
این مقام مسئول غرفه کودکان،مکتب خانه سنتی،ارائه برنامه های جمعی شامل؛شب شعر،نقد کتاب،تجلیل از خادمان کتاب،تواشیح و محافل قرآنی را از دیگر برنامه های نمایشگاه علوم قرآنی یزد عنوان کرد.
لازم به ذکر است در این مراسم،کتاب مذهبی و قرآنی" نغمه های آسمانی" به نویسندگی حسن مختاری توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد رونمایی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا