به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان یزد،  علیرضا جوانمردی مدیر کالاهای مصرفی سازمان مركزي تعاون روستايي ايران ضمن بازدید از تعدادی از مراکز عرضه و غرف شبکه تعاون روستایی استان یزد، در نشستی با حضور مدیر و جمعی از روسا و کارشناسان سازمان استان  با تشریح سیاست راهبردی مدیریت کالاهای مصرفی سازمان مرکزی، به بررسی مسائل و مشکلات شبکه در زمینه فروشگاه های مواد سوختی و کالاهای مصرفی پرداخت.

  در ابتدای این نشست مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی فروشگاه های مواد سوختی و کالاهای مصرفی شبکه تحت نظارت اظهار داشت: شبکه تعاون روستایی استان یزد در سال 1393 بیش از 96 میلیارد ریال کالاهای مصرفی و قریب 70 میلیون لیتر مواد سوختی در قالب 85 فروشگاه کالاهای مصرفی و 123 فروشندگی مواد سوختی و دو جایگاه پمپ بنزین در سطح استان توزیع نموده است. مهندس جهازی در ادامه افزود: در طول سال 1393 قریب دو هزار تن انواع محصولات کشاورزی در 133 غرفه تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد عرضه گردیده است. وی در ادامه افزود: هم اکنون فروشگاه های تروکای فعال در سطح شهرستان های یزد و تفت با عرضه انواع کالاهای اساسی و مورد نیاز مصرف خانوار اعم از انواع محصولات کشاورزی مورد استقبال بسیار خوب همشهریان قرار گرفته است و این فرصت بسیار مناسبی است تا ضمن کوتاه نمودن دست واسطه ها با معرفی توانمندیهای شبکه تعاون روستایی و کشاورزی در راستای افزايش رفاه مصرف كنندگان و تسهيل در تهیه كالاها و مواد اصلی سبد غذایی خانوار، با قيمت مناسب تلاش نمود.

  در ادامه این نشست مدیر کالاهای مصرفی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تاکید بر لزوم تحول در فروشگاه های تحت نظارت تعاون روستایی اظهار داشت: سیاست راهبردی مدیریت کالاهای مصرفی به سمت شبکه ای کردن فروشگاه ها و فرآیند تامین متمرکز و عرضه کالاهای تعاونی های روستایی کشور می باشد که برای اجرایی کردن این عملیات برنامه ریزی های دقیق و مدونی صورت گرفته است. مهندس جوانمردی در ادامه گفت :با عملیاتی شدن این امر مهم شاهد اتفاق مهمی در اقتصاد فروشگاههای تعاونی های روستایی خواهیم بود و امیدواریم با تعامل هدفمند و نظامند بتوانیم در بهبود وضعیت اقتصادی جامعه روستایی گامهای مهمی برداریم.

  مدیر کالاهای مصرفی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان این نشست با اشاره به موفقیت استان یزد در زمینه مراکز عرضه و فروشگاه های تعاون روستایی و کشاورزی اظهار داشت: تعاون روستایی استان یزد با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موجود خود می تواند در ایجاد اصلاحات سازنده در نحوه فعالیت فروشگاه های تعاونی روستایی نیز پیشتاز باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا