معاون فنی و امور عمرانی فرماندار یزد گفت: متأسفانه آمار ساخت و ساز غیر مجاز در شهر یزد در سالهای گذشته افزایش یافته که این خود موجب ناهمگونی در بافت جدید شهری و شهرسازی یزد شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، نشست بررسی و ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان یزد به ریاست فرماندار و با حضور معاون فنی وامور عمرانی، عضو شورای اسلامی شهر یزد، نیروی انتظامی و نمایندگان دستگاه های خدمات رسان شهرستان برگزار شد.

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار یزد پس از پایان این جلسه با بیان اینکه هر گونه اقدام در ساخت و سازهای غیرمجاز به معنای نقض قوانین و ضوابط شهرسازی است افزود: نبايد بگذاريم ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یک ناهنجاری در سطح شهر گسترش يابد.

" امیر شاکری " اضافه کرد: متأسفانه آمار ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهر و هسته ی مرکزی شهر یزد در سالهای گذشته افزایش یافته که این خود موجب ناهمگونی در بافت جدید شهری و شهرسازی یزد شده است.

وی با اشاره به وجود بافت تاریخی ارزشمند شهر یزد به عنوان یک الگوی کامل و جامع از معماری و شهرسازی در دوران قدیم تصریح کرد: به هیچ وجه شکل گیری بافت جدید شهری با ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر استاندارد در شأن یزد نمی باشد.

" شاکری " ابراز داشت : در صورت ادامه روند فعلی در آینده با معضلات اجتماعی و عمرانی زیادی مواجه می شویم که باید در این حوزه با بکارگیری نظرات کارشناسان زبده شهرسازی و معماری شهری و نظارت مستمر و دقیق تر و هماهنگي بين دستگاه ها، از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود.

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار یزد اعلام کرد: با توجه به رویکرد حاکم بر شهرستان تلاش مي شود در مناطقی که ساخت و ساز غیر اصولی انجام می شود پس از بررسی و اعلام نظر کمیسیون های مربوطه، برخورد قاطع و قانونی با متخلفان صورت می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید سیاست های مناسب تری در نظر گرفته شود، تا شهروندان محترم نسبت به ساخت و ساز در چارچوب قوانین و مقررات شهرسازی ترغیب شوند.

" شاکری " در پایان تصریح کرد: جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز به عنوان یکی از حساس ترین موضوعات مورد نظر در شهرستان یزد خواهد بود که امیدواریم در آینده ای نزدیک با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط بخش قابل توجهی ازمسائل و مشکلات آن کاهش یابد.




سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا