عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شعار آمریکایی‌ها مبنی بر داشتن جهان عاری از سلاح هسته‌ای دروغی بیش نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده،محمدصالح جوکار گفت که نظام استکباری برای کشورهایی همچون ایران جهت دستیابی صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای محدودیت ایجاد می‌کند اما برای رژیم صهیونیستی که صاحب کلاهک هسته‌ای نیز است محدودیتی قائل نیستند.


وی با اشاره به کارشکنی آمریکایی‌ها در به تصویب رساندن طرح پیشنهادی خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای و تمرکز بر برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی، گفت: این موضوع نشان می‌دهد منطق استکبار این است که آنچه ما داریم حق ماست و برای دیگران نیز باید تعیین تکلیف کنند که چه حقی دارند، آنها خود را برتر از دیگران می‌دانند.


وی ادامه داد: با وجودی که رژیم صهیونیستی تهدیدکننده امنیت منطقه به شمار می‌آید و دائم با دست‌اندازی به اصل سرزمین فلسطین به دنبال برتری و قدرت‌طلبی و توسعه سرزمینی است نه تنها اعتنایی به اقداماتش نمی‌شود بلکه حمایت نیز می‌شود، رژیم صهیونیستی عضو ان‌.پی‌.تی نیست ولی کلاهک هسته‌ای دارد، این نشان می‌دهد تفاوت‌های موجود در دنیای نظام استکباری است.


رییس کمیته بسیج کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: امروز که ایران به دنبال استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است در تنگنا و محدودیت قرار می‌گیرد اما رژیم صهیونیستی که عضو هیچ کدام از پادمان‌های هسته‌ای نیست و در مقابل کلاهک هسته‌ای نیز دارد با فشار بین‌المللی مواجه نمی‌شود.


وی افزود: امروز افکار عمومی دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که دنیا باید دنیای عاری از خشونت و سلاح کشتار جمعی باشد به همین دلیل منطقه باید از سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های در اختیار رژیم صهیونیستی عاری شود چون در غیر این صورت رژیم صهیونیستی تهدیدکننده جدی در منطقه و آینده بشریت به شمار می‌آید.


جوکار تاکید کرد: در چنین شرایطی دنیای غرب با برتر دانستن خود نسبت به سایر کشورها هر چه خود و هم‌پیمانانش انجام می‌دهد را بدون اشکال می‌داند،‌ رویکردی که در مباحث مختلف همچون تروریسم و حقوق بشر نیز مشاهده می‌شود. آنها در موضوع تروریسم اقداماتی که در راستای تامین منافع آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش انجام می‌شود را تروریست خوب تعبیر می‌کنند و مابقی را تروریست بد می‌دانند؛ به عبارت دیگر معتقدند هیچ کشوری حق ندارد بدون مجوز آمریکا اقدامی در سطح بین‌الملل انجام دهد.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حقوق بشر در آمریکا و کشورهای غربی پایمال می‌شود، گفت: آنها چون این شرایط را متعلق به خود می‌دانند از پایمال شدن حقوق بشر در کشورهایشان عبور می‌کنند و در مقابل به کشورهایی که می‌خواهند استقلال داشته باشند و زیر بار زور و نظام سلطه نروند فشار وارد می‌کنند.


جوکار در جمع‌بندی گفت: با توجه به تمامی این موارد می‌توان گفت ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر داشتن جهانی عاری از سلاح هسته‌ای دروغی بیش نیست، تجربه تاریخی هشت سال دفاع مقدس نیز نشان داد که آنها به تعهدات اخلاقی و بین‌المللی‌شان پایبند نیستند و در هر شرایطی به دنبال تامین منافع‌شان حتی با استفاده از سلاح هستند.


وی افزود: اکنون سلاح‌های آمریکا در اختیار عربستان سعودی است که در یمن استفاده می‌شود. آمریکا سلاح‌های کشتار جمعی تولید می‌کند تا مخالفانش را از میدان به در کند و از طرف دیگر شعارهایی برای مدیریت افکار عمومی سر می‌دهد که هیچ ارزشی ندارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا