استاندار یزد گفت : در نظام جمهوری اسلامی ایران که یک نظام مردم سالاری دینی است، باید همه افرادجامعه حقوق همدیگر را رعایت کنند و حفظ حقوق شهروندی از الزامات این نظام است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر پنج شنبه 7 خردادماه اولین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان در سالجاری با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیران کل ستادی استانداری، مدیران کل دستگاهها و افراد عضو این ستاد در سالن مرحوم حمیدیای استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه دو عنوان " حریم امنیت عمومی" و "حقوق شهروندی" را بسیار عمیق و گسترده دانست و اظهار داشت : نظام مردم سالاری دینی از مردم نشأت می گیرد و بر محور مردم استوار است و باید در این ستاد راهکارهایی فراهم شود که مشارکت مردم در امور مختلف را افزایش دهیم و هریک از ما پاسدار ارزشهای اسلامی، اجتماعی، ملی، فرهنگی و سنتی ایران باشیم.
"سیدمحمد میرمحمدی" ادامه داد : اگر اینگونه تربیت و ساخته نشویم اختلاف طبقاتی به وجود خواهد آمد و دیگر در این جامعه نه بحث مردم سالاری مطرح است و نه بحث دین؛ زیرا دین ما به عدل، احسان، اخوت و برادری توصیه می کند و مردم سالاری نیز به این معنا است که حاکمیت به مردم تعلق دارد و مردم اصل حاکمیت هستند.


احکام الهی در ارتباط با حقوق بشر است


"میرمحمدی " عنوان کرد : در حاکمیت اسلامی باید احکام الهی اجرا شود و تمام این احکام در ارتباط با حقوق بشر و زندگی انسانهاست و تنها تفاوتی که در بین انسانها در حکومت اسلامی وجود دارد در بحث تقوی و پرهیزکاری است.
وی افزود : باید حرمت یکدیگر را حفظ کنیم، ارزشهای اسلامی و انسانی را افزایش و گسترش دهیم، توانمندیهای اجتماعی خود را بالا ببریم ، قدرت و قابلیت دفاعی، معنوی و علمی خود را افزایش دهیم و ایران را به یک مدینه فاضله در منطقه و جهان تبدیل کنیم و اینها جز با آگاهی، گذشت، تلاش، صمیمیت، مهربانی، کمک و توجه به همدیگر و نوع دوستی به دست نمی آید.
رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان گفت : اگر بتوانیم این همت جمعی را نظام مند نماییم و استمرارش را در جامعه تضمین کنیم، رضایتمندی مردم را به دست آورده ایم و خداوند هم چون در راستای اجرای احکامش قدم برداشته ایم از همه ما راضی خواهد بود.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "دولت و ملت ، همدلی و هم زبانی" اظهار داشت : همه ما در قبال این فرمایش رهبر فرزانه انقلاب تکلیفی داریم که نمی توانیم نسبت به آن بی توجه باشیم و این عنوان باید در رفتار و گفتار نصب العین ما قر ار گیرد.
"میرمحمدی" ادامه داد : هر جایی اگر خواستیم موضعی بگیریم و حرفی بزنیم که خلاف این فرمایش رهبر معظم انقلاب بود باید خودمان را کنترل کنیم زیرا خودکنترلی اگرچه مشکل است اما قدرت تعقل و تفکر را بالا می برد و خود کنترلی که طرف مقابل را به مسیر صحیح هدایت کند بسیار مهم و ارزشمند است.


جامعه تحت تأثیر رفتارهای اخلاقی قرار گیرد


عالی ترین مقام اجرایی استان بیان کرد : اگر گذشت و فداکاری در جامعه زیاد شود این میتواند برای افراد درسی باشد و در صورتی که رفتار و منش اخلاقی، تواضع، وقار، متانت، علم و دانش در ما بروز و ظهور پیدا کند جامعه تحت تأثیر این رفتارها قرار خواهد گرفت.
"میرمحمدی" افزود: همه اقدامات ما در این ستاد برای مردم و جامعه است منتهی انعکاس این جلوه ها می تواند جذاب یا تنفرآور باشد و باید به سراغ اقداماتی برویم که تجلی آن برای جامعه و مردم جذاب باشد و همه علاقمند شوند به اینکه به سمت ما بیایند نه اینکه از ما دور شوند.
در ابتدای این جلسه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان در سال 93 هدف از تشکیل این ستاد را آشنایی شهروندان و مردم با حقوق خود و آشنایی مدیران و مسئولان دستگاهها با حقوق مردم عنوان کرد.
"مجید جوادیان زاده" افزود : هدف دیگر تشکیل این ستاد بررسی تکریم ارباب رجوع در دستگاهها و نهادهای دولتی است و ما از طریق بازرسی های درون و برون سازمانی به این مهم دست می یابیم.
در ادامه این جلسه هرکدام از دستگاههای عضو این ستاد به بیان اقدامات خود در راستای تقویت حقوق شهروندی و صیانت از حریم امنیت عمومی پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا