معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد توسعه ورزش بانوان در شهرستان ها را ضروری دانست.

نشست مسئولین ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها با هدف بررسی برنامه های پیش بینی شده برای سالجاری با حضور ابوالفضل کارگر معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان و آزاده دهقان مسئول ورزش بانوان این اداره کل برگزار شد.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست با تاکید بر اینکه نشاط اجتماعی خانواده‌ها در گرو سلامت روحی و جسمی زنان بوده و برای دست‌یابی به این امر، زنان باید ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: فرهنگ‌سازی ورزش در بین بانوان یکی از مهم‌ترین نیازهای توسعه ورزش استان بوده و باید با برنامه‌ریزی راهبردی و با ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه ورزش در بین بانوان گام برداشت.

ابوالفضل کارگر افزود: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق بستر مناسب برای افزایش زمینه حضور بانوان در فعالیت‌های ورزشی فراهم شود.

وی اظهار داشت :داشتن یک برنامه مدون و راهبردی در حوزه توسعه ورزش بانوان اهمیت زیادی دارد و با توجه به اینکه جمع قابل توجهی از جامعه استان و شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند ، توسعه ورزش بانوان در دو بخش همگانی و قهرمانی نیازی ضروری است.

آزاده دهقان مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد هم در این نشست گفت:اهمیت ‌دادن به  توسعه ورزش بانوان در واقع ارزش نهادن به سلامت خانواده و جامعه است که در این راستا به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان آنان،باید یک برنامه مدون و جامع داشت.

وی افزود: در شهرستان ها اقدامات خوبی در راستای توسعه و گسترش ورزش بانوان انجام شده است و انتظار میرود این تلاش ها بیش از پیش ادامه داشته باشد و شاهد حضور و افتخار آفرینی بانوان در میادین مختلف باشیم.

لاز به ذکر است در پایان این نشست چند تن از مسئولین ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان  شهرستان ها که در عملکرد سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر شدند ، تجلیل به عمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا