یکصدوهشتاد وششمين جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با حضور دکتر آرمين محسن دانشگر معمار بین المللی ، دکتر اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد يزد ، هیئت همراه و سیدرضا خادمی مدیر کل امور شهری وشوراهادر استانداری در سالن جلسات شورا برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد- در ابتدای این جلسه حجت الاسلام زارع رئیس شورای اسلامی شهر يزد ضمن خیرمقدم به حاضرین، از حضور دکتر اسلامی و دکتر شرافت تقدیر و تشکر کرد و با تاکید بر حفظ بافت تاریخی گفت : کوچه های تنگ و باریک بافت تاریخی ارزشمند و برای گردشگری از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و قدم زدن در این کوچه حال و هوای خاص خودش را دارد و احساس خوبی به انسان می دهد حتی یک متر از بافت تاریخی اگر باقی بماند بااید حفظ شود.

دکتر دانشگر معمار بین المللی در خصوص مشکلات بافت تاریخی، فرسوده بودن آن و راههای ارتباط علمی با اندیشمندان دیگر کشورها مطالبی را مطرح و بر توانايي متخصصين در جهت اجراي طرحهاي معماري اسلامي ايراني در برخی از کشورها تاكيد نمود.

حجت الاسلام مطهریان سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه رشد علم در چند سال اخیر رتبه خوبی را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: در 15 سال اخیر رشد بسیار قابل ملاحظه ای در زمینه علم در ایران مشاهده شده و این سرعت خوب در رشد علم برگرفته از رشد معنوی وعلمی می باشد.

در ادامه این جلسه که با حضور خادمی مدیر کل امور شهری وشوراهای استانداری برگزار شد، پیرامون تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری ها با هدف پیشگیری ، آمادگی خدمات دهی و مقابله با هرنوع بحران مطالبی مطرح شد.

مدیر کل امور شهری وشوراها در استانداری هدف اصلی از تهیه این دستورالعمل را ایجاد ساختار سازمانی برای اجرای وظایف قانونی شهرداری­ها در مراحل چهارگانه مدیریت بحران وهمکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی با سایر سازمان­ها و دستگاه­های مرتبط به گونه­ای که شرایط ایمن و مناسب برای زندگی شهروندان تامین و منافع و ارزش‌های اساسی شهر حفظ شود، ذکر کرد.

خادمی افزود: در کلانشهرها، مراکز استان و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، دبیر ستاد با حکم شهردار منصوب و در سایر شهرها معاون خدمات شهری به عنوان دبیر ستاد انتخاب می­ شود و ساختار سازمانی مدیریت بحران شهر تهران از مفاد این دستورالعمل مستثنی و تابع ضوابط و آئین نامه خاص مربوطه می ­باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا