رئیس واحد یزد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد با دعوت از دکتر دانشگر، استاد ایرانی الاصل دانشکده فنی دانشگاه وین اتریش، نخستین گام را در تحقق دستور ریاست جمهوری و آیت الله هاشمی رفسنجانی برداشتیم.

دکتر محمدرضا اسلامی به بهانه حضور دکتر دانشگر در جمع اساتید هنر و معماری این دانشگاه در سالن کنفرانس حوزه ریاست با خیر مقدم به دکتر آرمین محسن دانشگر استاد تمام معماری دانشگاه وین اتریش گفت: بعد از حضور ریاست جمهوری در آخرین روزهای اردیبهشت 94 و به مناسبت سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و تأکید موکد وی به اینکه باید با ایرانیان اندیشمند و باسواد که به ایران علاقه‌مند هستند با احترام برخورد شود و از دانشگاه آزاد اسلامی خواست که در این زمینه فعال و پیشگام باشد و همچنین تأکید ریاست هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه مبنی بر بازگشت نیروهای کیفی به دانشگاه های کشور، دانشگاه آزاد اسلامی یزد نخستین گام را با پشتوانه این دو بزرگوار محکم و استوار برداشت و از شخص دکتر دانشگر استادتمام معماری دانشکده فنی وین اتریش که صاحب سبک و ایده در جهان معماری است دعوت به عمل آمد و وی پذیرفت و این امر محقق شد.

وی گفت: امیدوارم این جلسه آغاز همکاری باشد و لینک بسیار قوی بین دانشجویان و دانشگاه و اساتید این دانشگاه با دانشگاه های اروپایی ایجاد شود. البته افتخار دارم یازده سال پیش در محضر درس استاد در دانشگاه اتریش باشم و آنجا به توانایی های ایرانیان دانشمند پی بردم.

اسلامی ادامه داد:‌ کلاس درس 300 نفره که استاد دانشگر با تبحر و مهارت خاصی دانشجویان را مجذوب علم خود کرد. امروز با دکتر دانشگر در صحن شورای شهر بودیم و ایشان با ارائه مطالب بسیار مهم ایده ها و نظرهای جالبی را مطرح کرد که مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گرفت و جلسه نزدیک به دو ساعت طول کشید.

رئیس واحد یزد حضور استادان ایرانی خارج از کشور را مایه نشاط و ایجاد شور و هیجان در سطح دانشگاه دانست و به استقبال دیروز دانشجویان از صحبت های دکتر دانشگر اشاره کرد.

دکتر محسن دانشگر، دکتری معماری از دانشگاه اتریش که به تازگی میهمان دانشگاه آزاد اسلامی یزد بود، یکی از صدها چهره عملی ایرانی است. این استاد تمام دانشگاه پس از زلزله سال 1347 در چادری در بیابان‌های بین قائنات و بیرجند متولد شد و به تازگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بازدید و با رئیس، دانشجویان و استادان این واحد و برخی مسئولان شهر دیدار کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا