نخستين موزه کتیبه یزد با حضور مدیر کل میراث فرهنگی یزد، معاونین این اداره صبح امروز در بافت تاریخی شهر یزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان: امروز موزه کتیبه یزد با حضور مدیر کل میراث فرهنگی یزد، معاونین و کارکنان میراث فرهنگی در خانه نواب وکیل در بافت تاریخی شهر یزد افتتاح شد.

مهندس شرافت در این خصوص عنوان نمود: موزه کتیبه‌های سنگی به عنوان یک مجموعه نفیس در استان به حساب می‌آید و بنابراین موزه ها بخش هویتی جامعه محسوب می شوند و باید با بهره گیری از نقش موزه ها بین نسل گذشته و امروز ارتباطی مناسب برقرار کنیم چرا که متاسفانه جوانان امروز دچار نوعی بی هویتی شده اند.

مهندس شرافت در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از 60 کتیبه ارزشمند در این موزه در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده که قدمت این آثار تا قرن سوم هجری نیز بر می گردد.

شرافت خاطر نشان کرد: در پی انجام اقدامات حفاظتی کتیبه هایی که در برخی نقاط دور افتاده و دور از دسترس استان وجود داشته که در معرض سرقت و یا تخریب بوده جمع آوری گردیده و در حال حاضر مولاژ تعدادی از این کتیبه ها نیز ساخته شده و در جایگاه های اصلی خود نصب گردیده است. وی هدف از این اقدام را صیانت از آثار و ابنیه تاریخی دانست.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا