به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در راستای اجرای برنامه های هفته میراث فرهنگی صبح امروز مسابقه بزرگ نقاشی طولی در محل مسجد جامع کبیر یزد برگزار گردید.

این مسابقه که بمناسبت هفته میراث فرهنگی برنامه ریزی گردیده بود با مشارکت مرکز شماره یک کانون فکری و پرورشی کودکان استان و مدیریت مدارس قدس و حجاب برگزار گردید و دانش آموزان این مدارس نیز نقاشی های خود را بطول یکصد و بیست متر با موضوع میراث فرهنگی ثبت نمودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز به همراه جمعی از معاونین و مسئولین این اداره از محل برگزاری نمایشگاه بازدید نمود و از نزدیک آثار خلق شده توسط دانش آموزان یزدی را نظاره گر شد.

محمدمهدی شرافت نیز در این دیدار با اعلام اینکه در هفته میراث فرهنگی اقدامات متعددی از سوی اداره کل میراث فرهنگی صورت گرفته است عنوان کرد: این مسابقه نیز در راستای ترویج فرهنگ سازی ارزش و اهمیت آثار تاریخی و گرامیداشت میراث فرهنگی برگزار گردیده که به ضم خود می تواند ارزش واقعی آثار بجامانده از نیکان را از کودکی در ذهن این آینده سازان فردای ایران اسلامی شکوفا نماید.

برگزاری این مسابقه باشکوه که در محل مسجد جامع کبیر یزد صورت گرفت با حیرت وصف ناپذیر گردشگران خارجی روبرو شد و این حیرت در حدی بود که منجر شد تعدادی از آنها در این مسابقه شرکت نموده و آثار خود را با موضوع میراث فرهنگی در این نقاشی طولی ثبت نمایند.

در پایان این مراسم ضمن اهداء هدیه یادبود به همه شرکت کنندگان، به دوازده نفر از خلق کنندگان آثار برتر جوایز ارزنده ای داده شد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا