به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد بنا به دعوت هیئت امناء و اهالی محله تاریخی ابوالمعالی مهندس شرافت مدیر کل به همراه جمعی از معاونین و مسئولین این اداره در همایش پیاده روی خانوادگی شرکت نمود.

این مراسم که از سوی هیئت ورزش های همگانی استان و به میزبانی هیئت عزاداری محله ابوالمعالی برگزار گردیده بود از تعدادی مسئولین از جمله مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اعضاء شورای اسلامی شهر و ... دعوت به عمل آمده بود.

مهندس شرافت ضمن شرکت در این همایش که با حضور گسترده جمعی از اهالی بافت تاریخی شهر یزد بویژه ساکنین محله قدیمی ابوالمعالی همراه بود از گذر اصلی ابوالمعالی، مسجد، آب انبار، حمام قدیمی، بازارچه بولمیری و بخش های دیگر از این محله تاریخی بازدید به عمل آورد.

در حاشیه ای از این مراسم محمد مهدی شرافت خطاب به حاضرین و شرکت کنندگان در این همایش عنوان نمود: خشت به خشت اماکن و ابنیه فرهنگی، تاریخی موجود در محلات قدیمی شهر تاریخی یزد، سالیان و حتی قرن های گذشته بدست مردم و ساکنین این محلات ساخته و سپس نسل به نسل تا به امروز حفاظت گردیده و امروزه نیز وظیفه اصلی همگان بویژه ساکنین این محلات بر این است تا همانند گذشتگان و نیاکان خود این آثار و بناهای ارزشمند را حفظ و حراست نمایند تا بتوانند این آثار بینظر را دست به دست به نسل های بعدی و آیندگان برسانند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا