به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری مهریز و جمعی از مسئولین استان طی مراسمی  از همیاران میراث فرهنگی و پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی تجلیل شد.

همایش تجلیل از حامیان میراث فرهنگی استان، صبح امروز در باغ جهانی پهلوانپور شهرستان مهریز برگزار شد و بر اهمیت جایگاه این حامیان برای حفاظت از آثار تاریخی استان، تاکید شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در این همایش با اشاره به سابقه هزار ساله مدنیت در شهر و استان یزد، ادامه داد: تقلید کورکورانه از دنیای مدرن، منجر به تخریب بخشی از بافت تاریخی استان شده است.

«محمدمهدی شرافت» افزود: در صورتی که بافت تاریخی یزد در حد وسیع خراب شود، دیگر ارزشی برای نمایش و حفاظت باقی نخواهد ماند از این رو لازم است که از الگوی معماری و شهرسازی سنتی در معماری امروز نیز الگو برداری شود.

وی تاکید کرد: یکی از ارکان های حفاظت از این میراث ارزشمند، حامیان و فعالان میراث فرهنگی استان هستند که امیدواریم روز به روز بر تعداد آنها افزوده شود کما اینکه شاهد افزایش مشارکت بخش های دولتی و غیردولتی برای حفاظت از این میراث ارزشمند هستیم.

به گفته این مقام مسئول: حامیان میراث فرهنگی استان بر اساس سلیقه در قالب انجمن های مختلف، مسئولیت هایی را در راستای حفاظت از بناهای تاریخی استان به عهده گرفته اند اما در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر ماموران نیروی انتظامی و دادگستری نیز هستیم.

در این جلسه که با حضور سیدمحمدرضا سیدحسینی، معاون امور عمرانی استانداری یزد برگزار شد، از محمد احرامیان، عبدالعظیم پویا، کریم زاده، اقبلی، جلیل اولیاء، رضا سخندان و حسن کلانتری فرد از فعالان حوزه مرمت بناهای تاریخی استان تقدیر به عمل آمد.

در این همایش همچنین از سرهنگ سلطانی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان و ماموران یگان حفاظت از بناهای تاریخی استان تجلیل شد.

در پایان مسئولان شرکت کننده در این همایش، از مراسم گلابگیری که درحاشیه این باغ جهانی برگزار می شد، شرکت کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا