معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري به همراه ساير مسئولان در هفته ميراث فرهنگي از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي روستاهاي بخش مركزي شهرستان يزد بازديد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري به همراه معاون سرمايه گذاري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان و بخشدار مركزي يزد از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي روستاهاي بخش مركزي نظير قلعه روستاي خويدك،‌ مسجد جامع،‌ بافت تاريخي،‌ مجموعه شهداء و كوير روستاي فهرج و قلعه روستاي احمد آباد مشير( ملاباشي) بازديد كرد.

افسانه شهابي پور در حاشيه اين بازديد با بيان اينكه بناهاي تاريخي و جاذبه هاي طبيعي روستاهاي بخش مركزي در نوع خود منحصر به فرد است افزود: بحث توسعه صنعت گردشگري در شهرستان يزد به عنوان يكي از اهدافي است كه در سند توسعه و چشم انداز شهرستان در حال پيگيري است.

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد اضافه كرد: بدين منظور و با عنايت به تشكيل جلسه در اين خصوص بازديد هايي در راستاي شناسايي مسائل و مشكلات و ظرفيت هاي طرح هاي گردشگري روستاهاي بخش مركزي و زارچ انجام شده است.

وي با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان سال " خوشامد به يزد" تصريح كرد: با توجه به وجود جاذبه هاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي در روستاهاي بخش مركزي و زارچ بايد زير ساخت هاي لازم در اين زمينه نيز فراهم شود تا در آينده شاهد حضور بيشتر گردشگران داخلي و خارجي در اين مناطق باشيم.

شهابي پور با اعلام اينكه به دنبال جذب سرمايه گذار براي بازسازي و بهسازي بناهاي تاريخي و ايجاد كمپ هاي كويرنوردي هستيم خاطرنشان ساخت: قطعاً با اعتبارات محدود دولتي نمي توانيم اين طرح ها را به نتيجه اي مطلوب برسانيم لذا با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان و بخشداري مركزي به دنبال فراهم نمودن زمينه حضور بخش خصوصي و غيردولتي در صنعت گردشگري هستيم.

در جريان اين بازديد " نصيري " معاون سرمايه گذاري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان از آمادگي اين اداره كل براي همكاري با بخش خصوصي در راستاي مرمت و بهسازي آثار تاريخي خبر داد و افزود: در اين زمينه نيز متقاضيان مي توانند با ارائه طرح هاي خود از تسهيلات بانكي با پايين ترين نرخ كارمزد بهره مند شوند.






سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا