فرماندار يزد در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با تأكيد بر توجه به نيازها و درخواست هاي دانش آموزان، مفرح و شاد بودن برنامه هاي اوقافت فراغت دانش آموزان گفت: در برنامه ريزي ها نبايد هيچ گونه الزام و اجباري براي دانش آموزان باشد بلكه بايد صرفاً خواست و علايق جامعه هدف مدنظر برنامه ريزان قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ دومين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد به رياست " محمود شاكري شمسي " فرماندار در محل مديريت آموزش و پرورش ناحيه 2 يزد برگزار شد.

محمود شاكري شمسي در اين جلسه ضمن تقدير از اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم در شهرستان يزد اعلام كرد: خوشبختانه با هماهنگي هاي كه انجام شد، علاوه بر اجراي برنامه هاي مختلف در مدارس شهرستان، برنامه هاي متمركز تجليل از معلمان بخش مركزي، زارچ و شهرهاي يزد و شاهديه نيز برگزار شد.

فرماندار يزد با بيان اينكه هفته بزرگداشت و تجليل از مقام معلمان نبايد به يك هفته خاصي محدود شود تصريح كرد: بايد با برنامه ريزي و استفاده از هر مناسبتي برنامه هايي در طول سال براي نكوداشت و تجليل از جايگاه علم و مقام معلم در سطح شهرستان داشته باشيم.

وي با تأكيد بر اجراي مناسب دوره هاي كارآموزي و كارورزي دانش آموزان افزود: برگزاري اين دوره ها فرصت خوبي است تا پيوند دانش آموزان با بازار كار، شناساندن مشاغل موجود در جامعه، پذيرش مسئوليت ها از سوي دانش آموزان و خروج از تك بعدي شدن آن ها فراهم شود.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد اضافه كرد: وظيفه مديران مربوطه در آموزش و پرورش نظارت و ارزيابي صحيح از دانش آموزان است تا در طول اين مدت، مشكلي در شكل ظاهري و محتوايي اين دوره ها ايجاد نشود.

فرماندار يزد با اشاره به نزديكي تعطيلات مدارس و شروع فصل تابستان گفت: در برنامه ريزي به منظور غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان بايد سه ضلع خانواده، دانش آموزان و معلمان در نظر گرفته شود.

شاكري شمسي با تأكيد بر توجه به نيازها و درخواست هاي دانش آموزان، مفرح و شاد بودن برنامه هاي اوقافت فراغت دانش آموزان خاطرنشان ساخت: در برنامه ريزي ها نبايد هيچ گونه الزام و اجباري براي دانش آموزان باشد بلكه بايد صرفاً خواست و علايق جامعه هدف مدنظر برنامه ريزان قرار گيرد.

فرماندار يزد در پايان با عنايت به مصوبات جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان يزد مبني بر استفاده دانش آموزان از كتابخانه، خواستار برقراري و برگزاري اردوهاي علمي به منظور بازديد و حضور هر چه بيشتر دانش آموزان در كتابخانه هاي سطح شهرستان شد.

 






سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا