فرماندار يزد در ديدار با مديركل استاندارد استان گفت: نشان استاندارد يکي از دلايلي است که مردم مي‌توانند به کالاهاي مصرفي خود اعتماد داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " محمود شاكري شمسي " فرماندار يزد با " محمدحسين ماجدي" مديركل استاندارد استان ديدار و گفتگو كرد.

محمود شاكري شمسي در اين ديدار با بيان اينكه توجه به موضوع استاندارد با افزايش سطح آرامش و نشاط اجتماعي پيوند خورده است افزود: نشان استاندارد يکي از دلايلي است که مردم مي‌توانند به کالاهاي مصرفي خود اعتماد داشته باشند لذا گاهي اوقات عدم رعايت قانون و بي توجهي به مقررات در زمينه اعطاي نشان استاندارد به کالاهاي بي کيفيت، اعتماد و امنيت عمومي مردم را دچار خدشه مي‌کند.

فرماندار يزد افزود: هر نوع کالای داخلی و وارداتی که به دست مصرف کننده ایرانی می‌رسد باید اعمال استاندارد شود که در این میان منظور از اعمال استاندارد همان ارتقا کیفیت است.

شاكري شمسي اضافه كرد: باید بر تولید کالای با کیفیت در داخل کشور تاکید شود، چرا که کالای بی کیفیت نمی‌تواند پاسخگوی تقاضای بازار در داخل وخارج کشور باشد.

مديركل استاندارد استان يزد نيز در اين ديدار با بيان اينكه در زندگي امروز، استاندارد جزء لاينفك زندگي هر فردي است تصريح كرد: ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه استاندارد از اركان سازمان ملی استاندارد است و با توجه به این موضوع اگر استاندارد تدوین شود و آموزش‌های لازم نیز در این زمینه ارائه شود، اما فرهنگ‌سازی انجام نگیرد به طور یقین جامعه از مزایای استاندارد بهره‌مند نمی‌شود.

محمد حسين ماجدي با اعلام اينكه استاندارد، حداقل موارد كيفيت و مرغوبيت در توليد محصولات است خاطرنشان كرد: برای اعمال کیفیت در تولیدات، سقف و نهایتی وجود ندارد و استاندارد، کمترین میزان مرغوبیت را در تولیدات شامل می‌شود.




سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا