یزدفردا:سرویس اجتماعی "اخبار پلیس استان یزد: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: فرهنگ ترافیك یعنی آموزش و آگاهسازی و تذكر به مردم و اینكه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به شهروندان اطلاع رسانی كنیم.

به گزارش یزدفردا به نقل از ناجا: سردار "ایرج كاكاوند" صبح امروز در جمع مدیران و مسئولان پلیس راهور استان یزد ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت خاص پلیس راهور در بین مردم گفت: مردم ، راهنمایی و رانندگی را ویترین پلیس و ناجا می دانند.

وی ضمن اشاره به حضور پلیس راهور در سطح شهر و مسئولیت آمد و شد ادامه داد: آموزش همگانی اطلاع رسانی و آگاهسازی از دیگر وظایف پلیس راهور است.

كاكاوند بر موضوع اطلاع رسانی، همفكری و تعامل كلیه واحدهای پلیس راهور در خصوص كاهش تلفات و تصادفات تأكید كرد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان كرد: پلیس راهور باید طوری برنامه ریزی كند كه از اتفاقاتی كه احتمال بروز آن وجود دارد پیشگیری كند و لازمه این كار برنامه ریزی صحیح، باهدف و اصولی است.

سردار كاكاوند ادامه داد: پلیس راهور باید پیش بینی كند و بعد از آن پیشگیری؛ اول باید نقاط حادثه خیز را شناسایی و پیش بینی كند بعد كار پیشگیری را انجام دهد.

وی ضمن تأكید بر تحلیل و بررسی تصادفات و سوانح رانندگی درون شهری یزد تصریح كرد: مسئولان پلیس می بایست وضعیت انتظامی- ترافیكی شهر را تحلیل كنند و بعد این تحلیل ها كنار هم قرار گرفته شود تا بتوانیم متوجه وضعیت كاری مان شویم .

فرمانده انتظامی استان یزد در خصوص شناسایی نقاط حادثه خیز شهر تاكید كرد و ادامه داد: پلس راهور باید به تخلفاتی رسیدگی كند كه برای شهر حادثه ساز است و در اعمال قانون هم می بایست همه جهات مدنظر قرار گیرد و به موضوعی پرداخته شود كه نتیجه دار است.

سردار كاكاوند برخی از تصادفات را اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان كرد: در برخی مواقع پلیس راهور می تواند با اقدامات پیشگیرانه و انجام كارهای اصولی از بسیاری از تصادفات جلوگیری بعمل آورد.

رئیس پلیس استان یزد با طرح این سوال كه چگونه پلیس می تواند امنیت را در حوزه راهور ایجاد كند ادامه داد: باید تصادفات را تحلیل و بررسی كنیم و ببینیم نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر شهر كجاست.

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به تدابیر و فرامین "مقام معظم رهبری" در خصوص كاهش تصادفات و تخلفات خاطرنشان كرد: با انجام كار و برنامه ریزی لازم می توان تلفات حوزه راهور را كاهش داد.

 وی بر اخلاق حسنه ، رفتار توام با ادب و متانت ماموران پلیس راهور در برخورد با مردم هنگام اعمال قانون و رسیدگی به تخلفات راهور تأكید كرد.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: فرهنگ ترافیك یعنی آموزش و تذكر و آگاه سازی به مردم و اینكه قوانین و مقررات راهور را به مردم اطلاع رسانی كنیم.

سردار كاكاوند در ابتدای این دیدار انتصاب سرهنگ "منصورجمشیدی" را به عنوان رئیس پلیس راهور استان یزد تبریك عرض كرد و از خداوند متعال برای پیشبرد اهداف كاری مسئولان پلیس راهور آرزوی توفیق روزافزون كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا