تیم های تربیت نوین و فولاد یزد در هفته پایانی رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور مقابل تیم های ایرانجوان بوشهر و پاس همدان قرار میگیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، هفته پایانی رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور روزهای دوشنبه و سه شنبه هفتم و هشتم اردیبهشت ماه در شهرهای مختلف کشور پیگیری می شود.

از گروه الف در یکی از این دیدارها تیم سقوط کرده تربیت نوین یزد روز دوشنبه هفتم اردببهشت ماه در دیداری خانگی میزبان ایرانجوان بوشهر است.

این دیدار از این جهت حائز اهمیت است که تیم ایرانجوان بوشهر در لب پرتگاه قرار دارد و در صورت شکست مقابل تیم تربیت نوین و در سوی مقابل پیروزی استقلال اهواز این تیم بوشهری است که به مرحله پلی آف سقوط به لیگ دسته دو میرود.

در گروه ب نیز سه تیم سیاه جامگان ، مس رفسنجان و پاس همدان برای گرفتن تک مجوز صعود مستقیم و همچنین قرار گرفتن در رده دوم و حضور در مرحله  پلی آف لیگ برتر دارای شانس هستند و سه تیم فولاد یزد ، شهرداری تبریز ، گل گهر سیرجان می کوشند از قرار گرفتن در منطقه سقوط یا رده نهم جدول ( حضور در پلی آف لیگ دسته دوم ) رهایی پیدا کنند . البته گل گهر و فولاد یزد با خطر سقوط مستقیم روبرو نیستند اما شهرداری تبریز در صورت شکست خوردن از گل گهر به لیگ دسته دوم تنزل پیداخواهد کرد .

در یکی از دیدار های فوق العاده حساس تیم های پاس و فولاد یزد در همدان به مصاف هم میروند که صعود و هم بحث سقوط دو تیم در این دیدار مشخص خواهد شد.

پاس همدان از 20 بازی صاحب 10 پیروزی ، شش تساوی و چهار شکست شده است و با 18 گل زده و 12 گل خورده و تفاضل گل 6+ در رده سوم گروه ب قرار گرفته است .

این تیم با مس رفسنجان رده دومی هم امتیاز می باشد و به دلیل تفاضل گل ضعیف تر نسبت به این تیم در جدول یک پله پایین تر نشسته است . پاسی ها در صورت شکست دادن فولاد یزد هم برای صعود مستقیم و هم حضور در پلی آف لیگ برتر شانس خواهند داشت که البته این امر مهم بستگی به نتایج دو تیم سیاه جامگان و مس رفسنجان در مقابل رقیبانشان خواهد داشت .   

فولاد یزد که با 23 امتیاز در رده هشتم جدول گروه ب قرار دارد برای تثبیت وضعیت خود و حضور در رقابت های فصل آینده لیگ دسته اول از آوردگاه قدس همدان نیاز به کسب حداقل یک امتیاز دارد و در غیر اینصورت نتیجه دیدار تیم های شهرداری تریز و گل گهر سیرجان سرنوشت یزدی ها را رقم خواهد زد . البته به هیچ عنوان فولاد یزد به طور مستقیم سقوط نخواهد کرد و در صورتی که در هردو دیدار نتایج به ضرر فولاد مردان کویر باشد یزدی ها می باید بخت  ماندن خود در لیگ یک را در دیدار پلی آف جستجو کنند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا