یزدفردا: از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون 26 بازارچه موقت نوروزی صنایع دستی در استان یزد برگزار شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی یزد با بیان این خبر افزود: برپایی بازارچه های نوروزی فروش صنایع دستی یکی از رویدادهای مهم در عرصه صنایع دستی است که هر سال در ایام نوروز نشاط و جلوه خاصی به چهره شهر می بخشد.

محمدرضا دهقان مهرجردی خاطرنشان ساخت: این 26 بازارچه که به همت معاونت صنایع دستی و همکاری بخش خصوصی و با هدف معرفی رشته های بومی و سنتی و فروش اقلام صنایع دستی و هنرهای مرتبط با صنایع دستی ـ نمایش توانمدیهای صنایع دستی استان به مسافران و گردشگران نوروزی ـ آشنا نمودن مسافران و گردشگران با فرهنگ و پیشینه استان و نیز سوغات یزد برگزار شده است؛ آثار تولیدی هنرمندان و صنعتگران فعال را در واحد صنایع دستی در رشته های مختلف اعم از: گلیم بافی، معرق، منبت، سفال و سرامیک، مصنوعات چوبی، دستبافته های سنتی یزد، قلمزنی روی مس و ... جهت فروش و معرفی به نمایش در آمده است.

شایان ذکر است عموم این بازارچه ها تا پایان تعطیلات نوروز  دایر می باشد و در عمده بازارچه ها برای بازدیدکنندگان و علاقمندان در راستای چگونگی و نحوه تولید محصولات مختلف صنایع دستی کار زنده از هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی اجرا می گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا