استاندار یزد به همراه معاونین، مدیران کل و جمعی از کارکنان استانداری یزد با حضور در مسجد روضه محمدیه در مراسم بزرگداشت شهدای قیام مردم یزد علیه رژیم ستمشاهی پهلوی در 10 فروردین ماه سال 57 و گرامیداشت 12 فروردین ماه سال 58 روز جمهوری اسلامی شرکت کرد.

در این مراسم که صبح دوشنبه 10 فروردین ماه و همزمان با سالروز قیام و به خاک و خون کشیده شدن تظاهرات مردم یزد با حضور امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار یزد و سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در مسجد حظیره یزد برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در سخنانی نقش مردم و رهبری در نظام و حکومت اسلامی را نقشی تعیین کننده و محوری دانست و گفت : با توجه به ظرفیت ها، استعدادها و فرصت های موجود در حال حاضر، جمهوری اسلامی ایران در عرصه ها و زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سرآمد کشورهای جهان است.
وی در ادامه به صفات برجسته مسلمانان اشاره و عنوان کرد: صداقت، امانتداری و ادای امانت از ویژگی های برجسته فرد مسلمان است.
وی سپس با اشاره به قیام مردم یزد در دهم فروردین سال 57، یاد و خاطره شهدای این روز را گرامی داشت.
گفتنی است 36 سال پیش در روز 10 فروردین ماه و در طی بزرگداشت شهادت شهدای تبریز و قم، مردم یزد با هدایت آیت الله شهید صدوقی(ره) دست به قیام علیه حکومت شاهنشاهی زدند و در جریان درگیری دژخیمان رژیم پهلوی با مردم يزد، شهیدان : نامدار، قدک فروشان، پارسائیان و مرادی به شهادت رسیدند.






سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا