در مورد قطعی اینترنت پرسرعت و عدم پاسخگویی به کاربران

برادر ارجمند جناب آقای جلالی

مدیر مسئول محترم سایت وزین و ارزنده یزد فردا

سلام بر شما

با احترام و با آرزوی سالی خوب و پربار برای شما و مجموعه همکاران پرتلاشتان در پایگاه اطلاع رسانی وزین یزد فردا، در پاسخ به مطلب درج شده در آن سایت با عنوان "معمای قطعی اینترنت پرسرعت و عدم پاسخگویی به کاربران"  که در تاریخ 29 اسفند ماه 1393 منعکس شده بود، خواهشمند است دستور فرمایند جوابیه ذیل را برای تنویر افکار عمومی و مزید استحضار و آگاهی عموم مردم و مخاطبان آن پایگاه اطلاع رسانی، در مکانی مناسب درج نمایند.

--------------------------------------------------------------------

در حال حاضر، شرکت مخابرات به عنوان تنها متولی توسعه و گسترش شبکه تلفن ثابت کشور، برای ارائه بهتر خدمات تلفن ثابت و دیتا، متحمل هزینه های بسیار شده و برای همگونی با سامانه های جدید و مدرن دنیا، اقدام به تغییر فناوری خطوط تلفنی از شبکه مسی به شبکه های فیبر نوری و سایر فناوری های وابسته به آن بنماید. به ویژه در نقاطی که فاصله آن ها از مراکز مخابراتی نسبتا دور است استفاده از این نوع فناوری ها اجتناب ناپذیر است.

این در حالی است که شرکت مخابرات استان یزد آمادگی خود را جهت ارائه لینک ارتباط دیتا در چنین بخش هایی به شرکت های ارائه دهنده خدمات اعلام نموده است. اما بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور، امکانات و فضای مورد نیاز جهت تجهیزات ADSL هر شرکت باید توسط خود آن شرکت ها تامین گردد. که این مهم مستلزم سرمایه گذاری هنگفتی در زمینه فناوری های جدید یاد شده است. پر واضح است شرکت مخابرات به دنبال هیچگونه انحصاری نبوده و حتی از ایجاد رقابت و صد البته سرمایه گذاری در بخش شبکه تلفن ثابت در سطح شهرهای استان، استقبال کرده و از هیچ همکاری در چارچوب قوانین دریغ نخواهد کرد.

همانگونه که مردم و مشترکان خوب ما می دانند، ارائه سرویس ADSL در اقصی نقاط استان به خصوص مراکز روستایی که خیلی از آن ها سود آور هم نمی باشند، جز با سرمایه گذاری های هنگفت و تنها با ارایه خدمات ارتباطی به همه آحاد مردم استان، محقق نمی شود. و می دانید که هیچکدام از شرکت های PaP که به ارایه اینترنت پرسرعت در شهرها  مشغول هستند، اقدام به سرمایه گذاری و ورود در حوزه های روستایی و دور افتاده که زیان ده می باشند، ننموده اند.

از اواسط سال 1390 هجری خورشیدی، به دلیل کمبود امکانات ارایه شده توسط شرکت های PAP ، شرکت مخابرات استان ها بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران، اقدام به واگذاری سرویس ADSL به مردم و متقاضیان کرده و برای ارائه خدمات بهتر در زمینه فروش و پشتیبانی این سرویس از همکاری یک شرکت پیمانکار بهره برده است. این شرکت تحت نظارت کامل شرکت مخابرات فعال است که اخیرا برای اطلاع رسانی به مشترکین ADSL جهت استفاده از تخفیفات مرکز خریدی که شامل سخت افزار، نرم افزار، مواد غذایی و دیگر زمینه ها بوده است بر روی مرکز تماس 2020 پیامی را قرارداده بود که پس از اطلاع از این موارد توسط مردم، پیام مربوطه، حذف شد. یادآور می شود، تماس گیرندگان برای اتصال به واحدهای پشتیبانی و فروش این شرکت، الزامی برای شنیدن این پیغام نداشتند و می توانستند حتی قبل از شروع پیغام یاد شده، شماره داخلی خود را انتخاب کنند.

وجود طیف گسترده مشترکین ADSL شرکت مخابرات به لحاظ جغرافیایی، کمی و کیفی، این شرکت را بر آن داشته است تا به طور مداوم در جهت به روز رسانی تجهیزات و امکانات مورد نیاز اقدام کرده و با وجود مشکلات فراوان، سعی در تامین بهترین تجهیزات مورد نیاز نماید. بدیهی است که همسو با این روزآمدسازی ها، گاهی قطعی هایی به صورتی بسیار محدود و در حد چند ده مشترک، پیش آمده است که البته موارد آن در طول سال انگشت شمار می باشد و مدت زمان آن ها و البته تعداد مشترکینی که ADSL آنها قطع می شود بسیار محدود است.

مسلما منابع مورد نیاز جهت ارائه خدمات توسط چنین شرکتی با این گستردگی و حوزه وسیع کاری، بسیار متفاوت است با شرکت هایی که به صورت محدود و بعضا مقطعی اقدام به ارائه خدمات ADSL می نمایند.

هر چند شرکت مخابرات استان یزد از قطعی های موردی که در طول سال گذشته برای مشترکین پیش آمده است عذرخواهی نموده است. قطعی هایی که بخش عمده ای از آنها به سبب مشکلات فرا استانی بوده و در اختیار مخابرات استان نبوده است. با این حال، امید وار است با همراهی و همکاری همه مشترکین همدل و همراه مخابرات، روز به روز سرویسی بهتر از گذشته ارائه شود.

همچنین لازم به توضیح و یادآوری است که برای افزایش کیفیت و کمیت شبکه دیتا و نیز افزایش رضایت مشترکین، پهنای باند استان در سال 1393 بیش از دو برابر شده است.

این شرکت همواره پذیرای انتقادها و پیشنهادهای راهگشای همه کاربران عزیز می باشد. چه این دیدگاه ها از طریق رسانه هایی همچون پایگاه وزین یزد فردا و سایر رسانه ها، ارایه و مطرح شوند، و چه از طریق درگاه های وب سایت مخابرات به نشانی WWW.yazdtelecom.IR و یا صفحه ثبت نام سرویس ADSL باشد.

مطمئن باشید نگاه و نظرات شما، هر چه که باشد، برای ما مهم است و به دیده اعتنا و احترام به آن می نگریم.

شاد و بهروز باشید و بمانید و همه روزگارتان خجسته.

                                                                                                                       

                                                                                                      روابط عمومی شرکت مخابرات استان یزد

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا