یزدفردا " به مناسبت روز شهرستان مهریز مدیرکل و معاونین این اداره کل میراث در مراسم مربوط به این دیار که در باغ پهلوانپور مهریز برگزار شد شرکت کردند.

محمدمهدی شرافت مدیرکل میراث فرهنگی یزد ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت: مهریز باغ شهری است که در حوزه گردشگری پتانسیل های ارزنده ای دارد.

وی عنوان کرد: لازم است پروژه های گردشگری شهرستان با سرعت بیشتری ادامه یابد تا در سال 95 که سال "خوش آمد به یزد" نامگذاری شده، قابل بهره برداری باشد.

گفتنی است مسئولین میراث فرهنگی با همراهی فرماندار و مسئولین شهرستان مهریز در بازدید از باغ پهلوانپور از موزه دائمی مردم شناسی و نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی که به مناسبت این ایام در محل باغ دایر است نیز دیدن کردند.

همچنین مراسم نمایش زورخانه ای و عمو نوروز نیز با برنامه ریزی و همکاری نمایندگی میراث فرهنگی و سرپرست باغ های تاریخی استان در محل این باغ به مناسبت روز شهرستان مهریز اجرا شد.

گفتنی است باغ پهلوانپور در جنوب شرق شهر مهريز واقع شده كه جاري بودن آب مداوم قنات حسن آباد در دو مسير در اين باغ و حضور صدها درخت چنار تنومند، جلوه و طراوت خاصي به اين باغ جهانی بخشيده است.




سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا