مدير كل صدا و سيماي مركز يزد با اشاره به قابليت‎‎هاي ورزشي موجود در استان، از آمادگي صداي و سيماي يزد براي پخش روزانه برنامه‎‎هاي ورزشي و پوشش اخبار تمام برنامه‎‎هاي ورزشي استان خبر داد.

نشست مسئولین روابط عمومی هیات های ورزشی استان یزد دوشنبه شب 11 اسفندماه با حضور احمد پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، داود پاک طینت مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد ،محمدحسین ارزانش رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان ، ماشالله تفکری مشاور ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان استان و رضا نارگانی مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار و از روابط عمومی های برتر هیات های ورزشی در سال 93 با اهدا لوح سپاس و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در این نشست بر اهميت ورزش كردن براي سلامتي بدن به عنوان يكي از نعمات و امانت‎‎هاي الهي، تاكيد كرد.

وي در ادامه يكي از معضلات امروز جامعه را فشارهاي رواني خواند و با تقسيم اين فشارها به دو نوع استرس‎‎هاي رواني به عنوان منشا تمام بيماري‎‎ها و استرس‎‎هاي فيزيكي، اظهار كرد: راه درمان استرس‎‎هاي رواني داشتن استرس‎‎هاي فيزيكي است كه استرس فيزيكي همان تحرك بدني و ورزش كردن است.

پهلوانيان با اشاره به فوايد متعدد ورزش كردن براي افراد جامعه، يكي از رسالت‏‏هاي رسانه‎‎ها را افزايش ضريب سلامتي افراد جامعه ذكر كرد كه با ترويج امر ورزش محقق مي‎‎شود.

وي در ادامه از آمادگي صداي و سيماي مركز يزد براي پخش روزانه برنامه‎‎هاي ورزشي و پوشش اخبار تمام برنامه‎‎هاي ورزشي استان خبر داد و افزود: نقش ورزش و برنامه‎‎هاي ورزشي نه تنها در ايجاد شور و نشاط اجتماعي بلكه مهمتر از آن در پيشگيري از آسيب‎‎هاي اجتماعي حائز اهميت است.

اين مسئول پيرامون پخش نکردن لگوي اسپانسرهاي ورزشي در هنگام پخش برنامه‎‎هاي ورزشي از تلويزيون و نقش آن در جلب حاميان ورزشي، اظهار كرد: در بسياري از موارد علت پخش نشدن لگو و تبليغات اسپانسرهاي ورزشي به دليل مهندسي نشدن محيط ورزشي و جانمايي نامناسب لگوي آنها در محيط است.

وي در پايان نيز تاكيد كرد: به اعتقاد بنده و به دور از تعصبات استاني، ورزش استان يزد از اين قابليت برخودار است كه در نيمي از رشته‎‎هاي ورزشي در صدر كشور قرار گيرد و اين يك نگاه واقع بينانه است.

"مسعود شريعتي" مدير كل ورزش و جوانان استان نيز بر نقش روابط عمومي‎‎هاي ورزشي استان در انعكاس اخبار ورزشي بدون هيچ گونه چشمداشتي اشاره كرد و بر تعامل براي توسعه ورزش در استان به ويژه ورزش همكاني تاكيد كرد.

وي يكي از بهترين ابزارهاي رسانه‎‎اي براي ترويج ورزش را صدا و سيما با توجه به گستره مخاطبان ذكر كرد و افزود: البته در وهله بعد نيز خود روابط عمومي‎‎هاي هيات‎‎هاي ورزشي بهترين ابزاری هستند كه در اين باره نيز روابط عمومي‎هاي ورزشي استان از اموزش‎‎ها و تعهد لازم برخودار هستند.

"داوود پاك طينت" مدير كل روابط عمومي استانداري يزد نيز در اين مراسم بر نقش رسانه‎‎ها در امر فرهنگ‎‎سازي تاكيد كرد و گفت: قطعاً رسانه ملي براساس ميزان قدرتي که در اين بخش دارد، مورد توقع بيشتري از سوي مخاطبان است.

وي اظهار كرد: ميتوان با قرائت قوانين در صداي و سيما به نحوي مطابق با خواسته‎‎هاي جامعه كه از جمله مهمترين انها كمك به ورزش استان است، حركت كرد.

پاك طينت در ادامه نيز به نقش توليدات ورزشي و پخش آنها از رسانه ملي در سوق يافتن خانواده‎‎ها به امر ورزش را ياداور و خواستار تعامل بيش از پيش صدا و سيما با ورزش استان شد.

"رضا نارگاني" مدير روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان نيز در اين مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه روابط عمومي‏‏هاي ورزشي، برخي از خواسته‎‎هاي رسانه‎‎اي ورزش استان به وي‍‍ژه افزايش حجم برنامه‎‎هاي ورزشي صدا و سيما را مطرح كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا