یزدفردا"سرویس اجتماعی "خبرهای پلیسی استان یزد- رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در برخی پرونده ها کلاهبرداران با سرقت اطلاعات حساب اینترنت بانک افراد، اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب آنان می کنند.

به گزارش یزدفردا، سرهنگ "حسین رضایی" افزود: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، استقبال مردم از اینترنت روز به روز در حال افزایش است، این امر موجب شده تا افراد سود جو با روش های مختلف از آن سوء استفاده کنند.

وی ضمن بیان اینکه در برخی پرونده ها کلاهبرداران با سرقت اطلاعات حساب اینترنت بانک افراد، اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب آنان می کنند ادامه داد: در یکی از این روش ها کلاهبرداران با استفاده از سایت های نامعتبر "فروشگاه های آنلاین، شبکه های اجتماعی، آگهی های استخدام و...." اقدام به کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد: کاربران باید نسبت معتبر بودن سایت ها اطمینان و به این نکات توجه داشته باشند:

-کاربران نسبت به وضعیت ثبت سایت حساسیت داشته و برای بررسی وضعیت ثبت سایت به samandehi.ir مراجه کنند.

-برای خرید از فروشگاه های آنلاین توجه داشته باشید که سایت های فروشگاهی دارای نماد اعتبار الکترونیکی از وزارت صنعت و معدن باشند.

-برای اطلاع از فروشگاه های دارای نماد اعتبار الکترونیکی به سایت enamad.irمراجعه کنید.

-برای عضویت در شبکه های اجتماعی از شبکه های اجتماعی که مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است استفاده و در نهایت در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir موضوع را گزارش کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا