یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث "خبرهای پلیسی استان یزد:- رئیس پلیس فتای استان یزد در خصوص کلاهبرداری های کاریابی اینترنتی از جویندگان کار به شهروندان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین رضایی" با اشاره به اینكه عده ای افراد سودجو با سوء استفاده از فضای سایبری اقدامات مجرمانه خود را پیش می برند، گفت: از جمله جرایم اینترنتی که امروزه رو به گسترش بوده و کلاهبرداران از آن سوء استفاده می کنند، کلاهبرداری در پوشش کاریابی است.

حسین رضایی افزود: این افراد با راه اندازی شرکت ها و موسسات مجازی غیرقانونی از متقاضیان کار اقدام به کلاهبرداری می نمایند.

وی با اشاره به روش های کلاهبرداری در قالب کاریابی اظهار داشت: مجرمان در این نوع کلاهبرداری ها با جلب اعتماد طعمه های خود درتبلیغات، معمولاً از جملات وسوسه انگیز عضوی از تولیدکنندگان باشید، رئیس خود باشید و یا ماهانه میلیون‌ها تومان از کار در منزل بدست آورید استفاده می کنند.

رئیس پلیس فتای استان یزد تصریح كرد : این افراد كلاهبردار بعد از جلب اعتماد کاربران، از افراد فریب خورده می خواهد که مبلغ درخواستی را از طریق پرداخت اینترنتی و با وارد کردن رمز دوم و cvv2 به حسابی واریز کنند در حالی که فرد کلاهبردار بعد از دریافت مبلغی از افراد فریب خورده، که مبالغ بسیار زیادی می شود دیگر پاسخگو نیست .

سرهنگ رضایی به شهروندان توصیه کرد: به راحتی فریب آگهی‌های درج شده در نیازمندی‌های سایت‌ها و حتی پیامک‌های دریافتی را نخورند و قبل از در اختیار گذاشتن وجه درخواستی و یا اطلاعات شخصی به اداره کار و رفاه اجتماعی و اداره تعاون شهرستان مربوطه مراجعه و در خصوص صلاحیت آن شرکت یا موسسه کاریابی و مجوز‌های مورد نیاز جهت فعالیت تحقیق نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا