نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه اول نماز جمعه این هفته  ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  گفت:همه ما در محضر خدا هستیم و خداوند متعال برای ما رشد و تعالی و رسیدن به کمال را می خواهد نه برگشت از مسیر و افول را و برای این مهم رعایت تقوا و اطاعت خدا لازم است.

آیت الله ناصری با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)که در آن زید بن موسی بن جعفر را دعوت به تقوا می کنند ادامه داد:امام رضا(ع) در این حدیث معیار محبت و پیروی از ائمه معصومین را رعایت تقوا و اطاعت از خدا معرفی می نمایند پس بر ما لازم است برای اینکه ببینیم تا چه حد رنگ و بوی اهلبیت(ع) را دادریم خود را با این معیار بسنجیم.

امام جمعه یزد در ادامه سخنان خود به توضیح موضوع اهمیت تفکر و تعقل در قرآن پرداخت و بر اساس روایتی از امیرالمومنین علی (ع)انجام اعمال بر اساس تفکر را موجب رستگاری و پشیمان نشدن از انجام آن معرفی کرد.

وی عمل انسانها بر اساس تفکر و تعقل را موجب رشد آنها عنوان کرد و پیروی کورکورانه برخی از سبک زندگی غربی که عموما توسط رسانه های غربی ترویج می شود را نشانه عدم استفاده از فکر و عقل و مایه حسرت و پشیمانی در آینده دانست.

امام جمعه یزد در دومین خبطه نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) وجود بارگاه نورانی آن حضرت به عنوان یک شخصیت عالمه را ملجاء و پناهگاه شیعیان و علمای ایران و موجب ایجاد شهر فقه و فقاهت در کشور معرفی کرد.

گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی موضوع دیگری بود که آیت الله ناصری در دومین خطبه نماز جمعه این هفته به آن پرداخت.

وی طلوع فجر انقلاب را طلوع خورشید دین،اعتقاد و آزادی و غروب نفرتها و بدیها و   موجب امیدواری مسلمین و یاس استعمارگران و کفار اعلام کرد و برنامه ریزی سلطنت طلبان برای انحراف انقلاب از همان ابتدا را برای مردم تشریح کرد.

یار امام در دوران تبعید ادامه داد:متقاعد کردن برخی از احزاب در بحبوبه انقلاب برای تن دادن به دولت ملی از برنامه های سلطنت طلبان و نشانه ناامید ندن از حکومت بر کشور بود که امام راحل با تدبیر و دوراندیشی بلافاصله پس از فرار شاه از ایران برنامه حضور در کشور را در دستور کار قرار داده و با اعلام اینکه به پشتوانه مردم تشکیل دولت خواهند داد نقشه های آنها برای بازگرداندن شاه و در دست گرفتن حکومت را نقش برآب نمودند.

آیت الله ناصری افزود:تصوییب قانون اساسی و برگزاری انتخابات نیز از دیگر برنامه هایی بود که امام راحل با انجام آن امید بسته شده سلطنت طلبان برای استفاده از دولت موقت را برایشان ناکام گذاشتند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه عنایات خدا برای پیروزی انقلاب را از همان ابتدا مشهود است گفت:اگر دقت کنیم می بینیم حتی تبعید امام راحل به عراق و پاریس نیز در راستای محکم شدن پایه های انقلاب موثر بوده چرا که با تعبید ایشان به نجف علمای اسلام به نیت خالص و خدایی بودن حرکت امام پی برده و با هجرت ایشان به پاریس کل جهان به عمق حرکت انقلابی امام پی برد.

وی به برخی از شرق زده ها و غرب زده های داخلی که دنبال تعریف دموکراسی از منظر کشورهای دیگر و تعریف آزادی با معانی که اخلاق را زیر سوال برده و فسادآور است خطاب کرد شما باید بدانید که انقلاب اسلامی ایران دارای شاخصه ها و معیارهایی است که یکی از اصلی ترین آنها الهی بودن آن است و همچنین آگاه باشید که مبدا تفکرات غربی را مادی و مقصد آن را جهنم و مبدا انقلاب اسلامی را از خدا و به سوی بهشت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف اقتصاد مقاومتی از منظر حضرت علی (ع) پرداخت و از مصرف گرایی و افراط و تفریط و اسراف در جامعه گلایه کرد و مصرف بی رویه مواد آرایشی و گوشی تلفن همراه را برای این سخن شاهد آورد.

امام جمعه یزد در ادامه سودمحوری را در مقابل اقتصاد مقاومتی دانست و افزود:متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که در بخشهای مختلف صنعتی ،تولیدی و حتی واردات کسب سود بیشتر ملاک عمل قرار گرفته و این موضوع موجب شده اجناس با کیفیت پایین در کشور تولید شود و یا واردات موادی در راس قرار گیرد که سود بیشتری دارد حتی اگر برای جامعه مضر باشد.

آیت الله ناصری تبلیغ انس گیری با سگ در برخی از فضاهای مجازی را یکی از معظلات فرهنگی امروز و برگرفته از سبک زندگی غربی دانست و گفت:متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی بجای دعوت دیگران به انس با قرآن و مؤمنین آنها را دعوت به انس گیری با سگ می کنند و حتی شاهد آن هستیم که در شهر یزد مغازه هایی برای خرید و فروش این موجود نجس العین دایر شده است و این جای تاسف دارد.

 

دست مریزاد گفتن به حزب الله لبنان به خاطر پاسخ دادن به صهیونیست ها به خاطر به شهادت رساندن سرداران فلسین و ایران در یک زمان مناسب و نشان دادن قدرت مقاومت به آنها آخرین موضوعی بود که امام جمعه یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته به آن پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا