نشست هیات امنای دانشگاه یزد با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در دفتر وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری در تهران برگزار شد.

مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد با اعلام این خبر گفت: در این نشست سند راهبردی دانشگاه یزد، آیین نامه مدیریت پردیس های دانشگاه، تشکیلات تفضیلی دانشگاه یزد مطرح شد که کلیات هر سه مورد به تصویب رسید و جزییات آن نیز مقررشد در جلسه و کارگروهی در دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌تمدید ماموریت تحصیلی برخی اعضای هیات علمی مشغول به تدریس، آیین نامه حق التدریسی مدرسان مدعو معارف، شهریه های سال آینده دانشگاه، سقف هزینه های شرکت اعضای هیات علمی در کنفرانس های بین المللی نیز از جمله موارد دیگری بود که در این نشست مورد بررسی قرارگرفت و تصمیمات لازم درخصوص آن اتخاذ شد.

دکتر زنجیرچی، در ادامه گفت: هیات امنای دانشگاه یزد در سال 93 دوبار تشکیل شده است که پیش نیاز آن نیز تشکیل کمیسیون دایمی بوده  زیرا این کمیسیون با انجام کار کارشناسی دستورهای جلسه را تدوین کرده و برای تصویب به هیات امنا می برد.

وی افزود: نشست کمیسیون دایمی در اردیبهشت ماه برگزار شد و دستور کار دو نشست هیات امنا را آماده کرد که اولین هیات امنا  28 مردادماه و دومین هیات امنا نیز 5 بهمن ماه جاری در دفتر وزیر علوم در تهران برگزار شد.

مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد  تصریح کرد: اعضا هیات امنای دانشگاه یزد از دو گروه اعضای حقیقی و اعضای حقوقی تشکیل شده است که اعضای حقوقی آن شامل، دکتر محمد فرهادی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر سعید سمنانیان، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر محمد حسن امید، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت و راهبردی وزارت علوم؛ دکتر محمدصالح اولیا، رئیس دانشگاه و دبیر هیات امنا؛ دکتر حسین غفوری، رئیس دانشگاه اردکان؛ دکتر عباس کلانتری، سرپرست دانشگاه آیت الله حائری میبد است.

وی ادامه داد: اعضای حقیقی این هیات نیز شامل حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا اعرافی، مهندس حبیب الله بی طرف، دکتر محمد رضا تابش، دکتر شایسته دادفر نیا، دکتر جلیل شاهی و مهندس سید محمد میرمحمدی است.

وی افزود در نشست اخیر هیأت امنا این جانب به همراه دکتر سید محمدتقی المدرسی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یزد؛ دکتر محمد مهدی لطفی، مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری و سید مهدی مهدی زاده اردکانی، مسؤول دبیرخانه هیات امنا نیز حضور داشتیم.

دکتر زنجیرچی در پایان گفت: از نکات قابل  توجه در نشست اخیر این هیات، حضور همزمان دکتر شاهی اولین رئیس دانشگاه یزد، مهندس بیطرف استاندار وقت و دکتر فرهادی وزیر وقت فرهنگ و آموزش عالی کشور در زمان تأسیس دانشگاه یزد بود.

شایان ذکر است دانشگاه یزد 18 بهمن ماه 1367 با ثبت نام و پذیرش 38 نفر دانشجو در رشته عمران فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا