معاون حقوقي و امور مجلس ناجا در حاشيه بازديد از کلانتري 12 شهرستان يزد گفت: مجموعه هاي حقوقي يار و همراه و چراغ فراروي کارکنان پليس در انجام ماموريت ها هستند و چنانچه در مواردي هم نياز به حمايت و پيگيري کار در مراجع قضائي باشد واحدهاي حقوقي ايفاي نقش مي کنند.

 سردار "محمد زارعي" فلسفه تشکيلات حقوقي چه در کلان و چه در معاونت حقوقي استان ها به عنوان ادارات حقوقي را در چند محور قابل طرح بيان کرد و گفت: بحث اول هدايت کارکنان جهت انجام ماموريت ها بر اساس موازين قانوني مي باشد که لازم است آموزش هاي حقوقي و ارائه نقطه نظرات حقوقي توسط اين ادارات به کارکنان پليس داده شود.

وي ادامه داد: در بخش ديگر اين فعاليت ها بايد به موضوع حمايت هاي قانوني از کارکنان خدوم ناجا در بحث هاي قضائي كه هنگام نياز ماموران پليس انجام مي شود اشاره كرد که همان نقش آفريني واحدهاي حقوقي در مجموعه هاي انتظامي است.

سردار زارعي ضمن اشاره به وظايف و نقش هاي ديگر اين ادارات افزود: ارتباط با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، برگزاري نشست ها و تعاملات ، گرفتن ايده ها و نقطه نظرات و آشنا کردن نمايندگان با مشکلات استان و همچنين مواردي که لازم است نمايندگان مجلس به عنوان نماد مردمي ترين مجموعه در بحث قانونگذاري از آنها مطلع باشند از ديگر اقداماتي است كه واحدهاي حقوقي در مجموعه انتظامي استان ها انجام مي دهند.

معاون حقوقي و امور مجلس ناجا گفت: مجموعه هاي حقوقي يار و همراه و چراغ فراروي کارکنان پليس در انجام ماموريت ها هستند و چنانچه در مواردي هم نياز به حمايت و پيگيري کار در مراجع قضائي باشد واحدهاي حقوقي ايفاي نقش مي کنند.

سردار زارعي به استفاده تمامي کارکنان از ظرفيت اين واحدهاي حقوقي توصيه کرد و يادآور شد: همكاران در تنظيم قراردادها در موارد ابهام و اجمال حتما از مشاوره اين واحدها استفاده کنند و همواره قانون مندي را در سرلوحه کار و امور خود قرار دهند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا