گردهمايي اعضاي انجمن دانش‌آموختگان سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان (سمپاد) برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " محمد علی طالبی" دراین گردهمایی که روز يكشنبه 5 دیماه در مرکز فناوری اقبال برگزار شد، خواستار توسعه و تقویت همكاريهای این انجمن با بدنه دولت شد و بر برگزاري جلسات ماهيانه و تداوم آن تأكيد نمود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بيان اينكه " اين انجمن مي‌تواند واسط خوبي ميان نخبگان و استانداري باشد"، افزود:اميدوارم در آينده نزديك شاهد حضور پررنگ تر اعضاء این انجمن در همکاری جهت پیاده کردن برنامه های دولت تدبیر و امید در استان باشیم.
طالبي در مورد مهاجرت نخبگان استان نیز اظهار داشت: اميدواريم شرايطي را ايجاد كنيم كه نه تنها نخبگان خودمان را حفظ كنيم بلكه نخبگان استانهاي ديگر را نيز جذب نماییم.
گفتنی است در ابتداي این جلسه اعضاي اين انجمن به معرفي خود و مختصري از فعاليتهايشان پرداختند و بر برگزاري چنين جلساتي در جهت پيشبرد بخش علمي و پژوهشي استان تأكيد كردند.
درادامه " داريوش پورسراجيان"، رئيس پارك علم و فناوري يزد نیز با ابراز خرسندي از تشكيل اين جلسه، سياستهاي كلي پارك را در قبال انجمنها تشريح كرد.
وي اظهار داشت: پارك علم و فناوري يزد به عنوان يك سيستم اقتصادي اجتماعي است كه بخش اجتماعي آن از بخش اقتصادي تفكيك ناپذير است.
"پورسراجيان" راه پيشرفت استان را جذب نخبگان دانست و گفت: يكي از كاركردهاي بزرگ پاركهاي علم و فناوري مخصوصاً در كشورهاي در حال توسعه و حتي كشورهاي توسعه يافته، بازگرداندن نخبگان است.
وي افزود: حمايت از انجمنها و نهادهاي متولي جذب و نگهداشت نخبگان، به ويژه نخبگان علمي و فناوري از جمله سمپاد از مأموريتهاي اصلي پارك علم و فناوري يزد خواهد بود.
همچنین " وحدت"، رییس اولين مركز آموزش سمپاد در یزد نيز تيزهوشي و سخت كوشي را دو عنصر مكمل و دركنار هم دانست و اظهار داشت: تمام افرادي كه در اين راه قدم برداشته‌اند، اين دو عنصر را بايد سرلوحه خود قرار دهند و در پيشبرد جامعه علمي كشور سهيم باشند.
در این مراسم " اکرم فداکار" مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداري نیز حضور داشت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا