در چهارمین دور از افتتاح مسکن مهر در استان یزد ،2071واحد مسکن مهر این استان با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید

ه گزارش روابط عمومي  اداره كل راه و شهرسازي استان يزد  ، احمد اصغری مهرآبادی در این مراسم تامین مسکن برای اقشار کم درآمد را از مهمترین دغدغه های دولت ها عنوان کرد و گفت: این امر در دستور کار دولت یازدهم نیز قرار دارد و رییس جمهور نیز تاکید زیادی بر رفع مشکل واحدهای مسکن مهر و اتمام هرچه سریع تر آنها داشته اند.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در راستای خانه دار شدن مردم قوانین مختلفی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که آخرین آنها قانون ساماندهی تولید و عرضه زمین و مسکن بود .

قائم مقام وزیر مسکن با بیان اینکه در مجموع از ابتدای انقلاب چهار میلیون و 300هزار واحد بر اساس قوانین مصوب ساخته و تحویل مردم شده است ، اضافه کرد: در مجموع خاستگاه و دیدگاه نظام جمهوری اسلامی به سمت افراد کم درآمد و مستضعف جامعه و شاد کردن مردم است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه هر طرحی محاسن و معایب خاص خودش را دارد ، گفت: با توجه به اینکه بر اساس سرشماری سال 1385، 17.5میلیون خانوار در کشور داشتیم که 16میلیون آنها صاحب مسکن بودند و 1.5میلیون نیز بدون مسکن ، طرح مسکن مهر بر اساس قانون ساماندهی تولید و عرضه زمین پیشنهاد شد.

 وی در ادامه درباره وضعت مسکن مهر کشور گفت: در آغاز اجرای این طرح بزرگ قرارداد ساخت 2میلیون و 300هزار واحد بسته شد که کار ساخت یک میلیون و 700هزار تمام شده و از این تعداد یک میلیون و 250هزار واحد آن تحویل مردم داده شده است.

این مسوول با اشاره برخی مشکلات برخی از واحدهای در حال ساخت اظهار کرد: در حال حاضر 300هزار واحد ساخته شده و آماده تحویل است اما بدون خدمات زیرساخت است و تقاضا داریم دستگاههای مرتبط برای سرعت بخشیدن در تحویل آنها ما را کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: از مهرماه سال گذشته تک تک مشکلات را شناسایی کردیم و در آبان ماه 92، 350هزار واحد مسکن مهر مشکل دار احصا شد که تا پایان دی ماه امسال مشکلات 23هزار واحد با پشتوانه تسهیلات بانکی و براساس برنامه ریزی حل شده و در حال پیگیری برای حل مشکلات 120هزار واحد باقیمانده هستیم.

مهرآبادی ادامه داد: تا پایان سال نیز 200هزار واحد جدید افتتاح می کنیم که در مرحله اول تا پایان اسفندماه در 25استان افتتاح طرح مسکن مهر خواهیم داشت و مرحله دوم از اردیبهشت تا پایان ماه رمضان و مرحله سوم از ابتدای هفته دولت خواهد بود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر تسریع دراتمام این طرح بزرگ گفت: این طرح ، طرح خوبی بوده که با اهداف خیرخواهانه شروع شده و قطعا 90 درصد واحدهای باقیمانده آن تا سال آینده به اتمام می‌رسد و اتمام کار 10درصد طرحها هم در سال 95 انجام می‌شود.

مهرآبادی درباره وضعیت مسکن مهر استان یزد نیز گفت: خوشبختانه استان های یزد تنها با داشتن هفت واحد مشکل دار و کیفیت بالا و نمای مناسب در کنار اردبیل و سمنان کمترین مشکلات را در حوزه مسکن مهر داشته اند و در این استان از مجموع 24هزار واحد مسکن مهر ساخته شده 17هزار واحد واگذار شده و هفت هزار واحد باقیمانده نیز تا پایان سال آینده افتتاح می شود.

در ادامه این مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز با اشاره به اینکه واحدهای مسکن مهر امروز ، چهارمین مرحله افتتاح مسکن مهر این استان است ، گفت: این استان کمترین مشکل را در این حوزه داشته است.

غلامرضا رضایی افزود: در حال حاضر نیز برای تکمیل خدمات و سایت های مورد نیز واحدهای مسکن مهر استان تعداد 16باب مسجد و 11باب مدرسه متعهد شده را در دستور کار داریم ضمن آنکه اراضی مراکز بهداشت و رفاهیات نیز آماده واگذاری برای ساخت است.

امروز با حضور قائم مقام مقام وزیر راه و شهرسازی و سیدحسینی معاون عمرانی استاندار یزد ، 2071واحد مسکن مهر که در قالب طرح تفاهم نامه سه جانبه و تعاونی مسکن ، اجاره داری 5 ساله و خود مالکین هستند در شهرهای یزد ، تفت و مهریز افتتاح شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا