نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی محراب قلم، با تاکید بر ایجاد راهکارهایی برای جذب بیشتر و بهتر جوانان به مساجد، اظهار داشت: به وسیله این راهکار باید جوانان را از ماهواره‌ها و اینترنت‌ها دور کنیم.

وی افزود: استکبار برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهد و ما بخواهیم یا نخواهیم، آنها جوانان ما را با تکنولوژی که دارند درگیر می‌کنند و این یکی از مهمترین برنامه‌های آنها است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: به ویژه آنها بر خلاف ما، از نوجوانان و جوانان استفاده می‌کنند اما ما برنامه‌های تبلیغی‌مان برای میان‌سال‌ها یا بزرگسالان است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در سنین کودکی و کوچکی، ما کودکان را به مدرسه می‌فرستیم اما سبک و سیاق مدرسه‌ها این طور است که کاری به دین، اعتقاد و رشد معنوی بچه‌های ما ندارند.

ناصری گفت: این برنامه را هم انگلیسی‌ها برای ما از 100 سال پیش گذاشتند، آنها می‌دانستند که چگونه باید عمل کنند و الان هم به همان صورت فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: جذابیت‌هایی که آنها ایجاد می‌کنند، سبب می‌شود که کودکان زودتر از بزرگسالان جذب ماهواره‌ها و برنامه‌های تبلیغی آنها می‌شوند، همچنین به وسیله این برنامه‌ها، جوانان بیشتر از جذب شدن به مساجد، جذب این چنین برنامه‌هایی می‌شوند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه جمع کردن ماهواره تاثیر چندانی ندارد، گفت: الان همه موارد به موبایل‌ها انتقال پیدا کرده است، مصرف ما در این موارد از خود اروپایی‌ها هم بیشتر است، برای مثال اگر در آمار آنها هر دو نفر یک موبایل دارند شاید در آمار ما هر نفر سه موبایل داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد فرهنگی ما ضعیف عمل کردیم، این که مصرف لوازم آرایشی ایران با این جمعیت، به اندازه چین که جمعیتش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون نفر است به حساب می‌آید.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: این برای ما تاسف بار است که یک زن فرانسوی بیاید و بگوید که حجاب در کشورهای مصر و چنین کشورهایی یک جور است اما در این شهر یک حالت زننده‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: جوانانی که در کانون‌های مساجد هستند باید راهکارهایی برای این موضوع پیدا کنند تا بتوانند معضل را رفع نمایند، یکی از این راهکارها، احیای مساجد است.

وی گفت: باید ویژگی‌هایی در مساجد وجود داشته باشد که برای جوانان جذابیت داشته باشد، این جذابیت نباید فقط برای بچه‌های بسیجی باشد، بسیجیان که خودشان در مساجد حضور دارند، باید برای دیگر جوانان برنامه جذب کننده داشته باشیم.

امام جمعه یزد افزود: یکی از راه‌حل‌های مهم جذب جوانان به مساجد، مسئله آموزش و پرورش است، ما باید از کودکی بچه‌ها را به گونه‌ای تربیت کنیم که دین و اعتقاد و ایمان آنها تقویت شود.

ناصری عنوان کرد: کانون‌های مساجد باید به گونه‌ای عمل کنند که بتوانند جوانان را جذب خودشان کنند، این مورد می‌تواند با نوشتن مقاله‌ها، برگزاری کلاس‌های مختلف، برگزاری جلسات و بسیاری موارد دیگر انجام شود.

وی تصریح کرد: مساجد باید به شخصیت جوانان توجه کنند و به آنها شخصیت بدهند، جوانان باید با حضور در مساجد به کارهای فرهنگی گرفته شوند تا انگیزه لازم برای حضور در مساجد را داشته باشند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر در کنار هر مسجدی یک آموزشگاه احداث شود که بتوانیم از کودکی تا بزرگسالی به فرزندان آموزش دهیم، در بزرگسالی همه آنها مسجدی می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این مطلب که بهترین راه جذب و ارتباط برقرار کردن با جوانان، جذب آنها به مساجد است، گفت: کارهایی باید در مساجد انجام شود که تکراری نباشد و در جوانان برای حضور در مساجد انگیزه ایجاد کند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره وبلاگ نویسی محراب قلم تجلیل شد










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا