کارشناس ارشد صنایع غذایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سرکه سیب طبیعی دارای اسیدهایی است که محرک ترشحات سلولهای کبدی و صفرایی است و موجب جلوگیری از افزایش اوره و چربی خون می‌شود.

علی اکبر کمالی اردکانی با اشاره به فواید سرکه سیب گفت: نوشیدن روزانه سرکه سیب طبیعی می‌تواند از بسیاری از ناراحتی‌ها و حتی بروز آن‌ها پیشگیری کند، این ماده بیش از هر چیز متعادل کننده و مکمل مواد غذایی مورد نیاز بدن می‌باشد و از عملکرد طبیعی بدن محافظت می‌کند بدین ترتیب می‌تواند از بروز بیماری‌ها نیز جلوگیری کند.

وی ادامه داد: سرکه سیب طبیعی حاوی تمامی ویتامین‌های ضروری روند سوخت و ساز بدن ماست؛ پکتین موجود در سیب باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. سیب همچنین حاوی املاح و عناصر مختلفی مانند آهن، مس فلوئور است که در عملکرد سیستم متابولیسم بدم ما به عنوان کاتالیزور عمل می‌کنند و نیز دارای پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، سولفور و کلر است که بیش از هر چیز برای ساختار بدن ضروری هستند.

کمالی خاطرنشان کرد: سرکه سیب طبیعی دارای اسیدهایی است که محرک ترشحات سلولهای کبدی و صفرایی است و موجب جلوگیری از افزایش اوره و چربی خون می‌شود. میوه سیب بعلت فسفری که دارد تقویت کننده ممتازی برای دستگاههای بدن است و برای کسانی که کارفکری می‌کنند و یا بی‌خواب هستند مفیداست.

 وی همچنین با اشاره به فواید سرکه سیب افزود: این ماده غذایی از اندامهای بدن به وسیله املاح حیاتی و عناصر (بخصوص پتاسیم) و همچنین مجموعه‌ای از ویتامین‌ها حفاظت می‌کند،  توانایی و قدرت اعصاب را افزایش می‌دهد، عضلات را محکم و به آن‌ها انعطاف می‌بخشد،  بهبود زخم را تسریع می‌کند و  سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

کمالی یادآورشد: سرکه سیب سلامت عمومی فرد را بهبود بخشیده، از تکثیر باکتری‌ها و عفونت روده جلوگیری کرده، جریان گردش خون را آسان‌تر می‌سازد و  محرک سوخت و سازبدن است.

این کارشناس صنایع غذایی شادی آور و نیرو بخشبودن، کاهنده روند پیری را از دیگر فواید سرکه سیب دانست و عنوان کرد: افراط و تفرط در مصرف موادغذایی هر دو زیان آور است، برای متعادل نگه داشتن وضعیت جسمی و روحی باید تمامی مواد غذایی در حد اعتدال مصرف شود.

  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا