معاون دفتر خدمات مشتركين شركت توانير در يزد گفت : از محل عوارض برق مشتركين ، حركت جهادي و قابل قبولي را در تقويت و توسعه برق روستايي كشور شاهد هستيم.

به گزارش دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد مهندس محمدجوادشريفي ، معاون دفتر خدمات مشتركين شركت توانير در سفر به يزد با اشاره به اهميت توسعه برق روستايي در كشور و نقش ان در مهاجرت معكوس روستاييان به خبرنگار ما گفت : در حال حاضر با بهره مندي از نرخ عوارض برق مشتركين ، شاهد توسعه برق روستايي در كشور هستيم .

وي افزود: در سال گذشته برق رساني و توسعه روستاهاي كشور علي الخصوص در بخش انرژي هاي تجديد پذير با هزينه اي بالغ بر 6 هزار ميليارد ريال انجام شده است.

 مهندس شريفي يادآور شد: اخذ مبلغ 30 ريالي عوارض از مشتركين ؛  تقويت توسعه برق روستاها و  توليد برق به صورت پراكنده و فتوولتائيك بويژه در مناطق صعب العبور را تسهيل بخشيد.

 معاون خدمات مشتركين شركت توانير با ابراز خرسندي از مديريت منابع تخصيص يافته در روستاهاي با پراكندگي بالا در استان يزد اذعان كرد: پروژه هاي قابل توجه و ضروري در روستاهاي استان يزد به خوبي تعريف شده كه علاوه بر تامين نياز اهالي روستا ، باعث جلوگيري از مهاجرت آنان به شهرها نيز شده است.

 وي متذكر شد: رشد هزينه هاي توسعه شبكه وافزايش قيمت سيم برق ،  تجهيزات و همچنين نرخ سيمان ، تامين اعتبارات براي توسعه برق را به سختي ممكن كرده بود كه با تصويب مجلس ، راه براي توسعه روستايي از محل عوارض برق تسهيل يافت.

 شايان ذكر است اين مقام مسئول در صنعت برق، دز سفر خود به استان يزد از چندپروژه پايان يافته روستايي شهرستان تفت نيز بازديد كرد و دقت ونظارت در اجراي اين پروژه ها را قابل تحسين برشمرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا