یزدفردا:-رئيس پليس سايبري كشور ضمن بازديد از بيستمين نمايشگاه الكامپ با اشاره به كشف پرونده هاي مهم سايبري در ظرف كمتر از 72 ساعت در ايران ، از انهدام باند قماربازي آنلاين در يزد خبر داد و گفت: متهم اصلي اين پرونده كه ايراني و ساكن آمريكا مي باشد ؛تحت تعقيب است.

به گزارش پايگاه یزدفردا ، سردار سيد کمال هاديانفر ضمن بازديد از بيستمين نمايشگاه الکامپ، اظهار داشت : بنياد تعاون ناجا به همراه تمام شرکتهاي مرتبط خود در حوزه هاي امنيت ترافيک و حمل و نقل در نمايشگاه حضور فعال داشت .

سردار سيد کمال هاديانفر با بيان اينکه نمايشگاه الکامپ بيستم با توجه به فرمايشات رهبري در مورد اقتصاد مقاومتي بسيار فعال و با شکوهتر از هميشه برگزار شد، افزود: در نمايشگاه الکامپ امسال شرکتها با تمام توان و پر انرژي حضور پيدا کردند و استقبال خيلي خوبي از طرف مردم شده است.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد :حضور شركت هاي ايراني در حوزه فن آوري نوين در نمايشگاه الكامپ بيانگر اين امر است كه با بومي سازي محصولات و استفاده از ظرفيتهاي دانشگاهي مي توانيم از وابستگي در حوزه تجهيزات از کشورهاي در حال توسعه فاصله بگيريم.

رئيس پليس فتا با بيان اينکه الکامپ خيلي فراتر از نمايشگاههايي است که در منطقه برپا مي شود ، بيان داشت : سازمان هاي دولتي و شرکت هاي خصوصي بايد از ظرفيتهاي موجود در شرکتهاي داخلي به صورت جدي استفاده کنند که اين کارموجب به وجود آمدن خود باوري براي صاحبان ايده در اين عرصه مي شود.

رييس پليس سايبري كشور در حاشيه بازديد از بيستمين نمايشگاه الكامپ 2014 در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به اجراي طرح مبارزه با قماربازي آنلاين در شبکه هاي مجازي، اظهار داشت: اخيرا يک شبکه قماربازي آنلاين که بيش از 23 ميليارد تومان تراکنش مالي داشت در استان يزد شناسايي و منهدم شد که طي آن تمام اعضاي اين شبکه در داخل کشور دستگير شدند.

وي ادامه داد: متهم اصلي اين شبکه كه ايراني و ساكن آمريكا مي باشد؛ تحت تعقيب است و پيگيري هاي بعدي در اين خصوص ادامه دارد.

به گفته اين مقام ارشد انتظامي اين بزه، جز جرائم انتقالي در فضاي مجازي است؛ گرچه فضاي سايبر براي کشورها فرصت هايي به وجود مي آورد اما تهديدات و آسيب هاي زيادي نيز به همراه دارد.

رييس پليس سايبري كشور با بيان اينکه قماربازي آنلاين در کشورهاي پيشرفته در حال گسترش است، گفت: ممکن است اين جرم در کشورهاي ديگر بزه به شمار نرود اما در ايران اين امر جز موضوعات مجرمانه است و برخورد با اين مسائل در دستور کار پليس فتا قرار دارد.

وي در ادامه ضمن اشاره به سايت هاي شرط بندي در حوزه مسابقات فوتبال ؛ تصريح کرد: وقتي پاي پول در ميان باشد بحث قمار نيز وجود دارد و جرم محسوب مي شود؛ آنچه در اينگونه صفحات وجود دارد يکسري اعمال مجرمانه و شرط بندي است که سايت هاي بي نام و نشان در اين خصوص فعاليت کرده و در نهايت نيز نام افرادي را به صورت سوري منتشر مي كنند ؛درحاليکه پس از بررسي اين سايت ها نه جايزه اي به کسي داده شده و نه اين افراد وجود خارجي دارند.

سردار هاديانفر در ادامه از انهدام باندي در خصوص شرط بندي فوتبال در مازندران خبر داد و گفت: اخيرا شبکه اي گسترده با تعداد زيادي از افراد منهدم و مبالغ زيادي توسط مقام قضايي کشف و ضبط شد.

اين مقام ارشد انتظامي ضمن بيان اينكه پرونده هاي مهم سايبري در ايران ،ظرف كمتر از 72 ساعت كشف مي شود ، خاطرنشان کرد: رسيدگي به اين پرونده در استان هاي ديگر نيز ادامه دارد؛ اگر سازماني مانند وزارت ورزش و جوانان وجود اينگونه سايت ها را نياز مي داند بايد اقدامات لازم را از بستر قانوني انجام داده و پس از اخذ مجوز رسما به مردم اعلام کند تا افرادي بي هويت اجازه فعاليت در فضاي مجازي را نداشته باشند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا