استاندار یزد گفت: پس از ارایه پیشنهادات و نظرات همه مسولین استان در خصوص تشییع و تدفین شهدای گرانقدر، جمع بندی نهایی در این خصوص با حضور سردار باقرزاده صورت گرفت.

استاندار یزد گفت: پس از ارایه پیشنهادات و نظرات همه مسولین استان در خصوص تشییع و تدفین شهدای گرانقدر، جمع بندی نهایی در این خصوص با حضور سردار باقرزاده صورت گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد، ساعتی قبل-عصر یکشنبه 30 آذرماه- در گفتگو با واحد مرکزی خبر ، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن و امام رضا علیهما السلام، در خصوص موضوع تشییع و تدفین پیکرهای پاک 8 شهید گمنام در یزد گفت:
" با تعاملی که با مجموعه مسئولان استان در این خصوص داشتیم و با همفکری انجام شده و طرح همه نظرات و پیشنهادات، نهایتاً در جمع بندی با حضور سردار باقرزاده به این نتیجه مشترک رسیدیم که پیکرهای پاک این شهدا از امامزاده جعفر(ع) تا ضلع شرقی میدان و حسینیه امیرچخماق تشییع شده و خاکسپاری گردد."
میرمحمدی افزود:" به منظور تدفین پیکر مطهر شهدا، مکان مناسبی انتخاب شد که برگزیدن این محل برای تدفین به دلایل ذیل صورت گرفت:
ابتدا لازم است تا برای تکریم مقام شامخ شهدای گرانقدر، در محل تدفین ایشان بنای یادبود مناسبی ساخته شود که در محل در نظر گرفته شده قبلی، چنین امکانی وجود نداشت.
همچنین قوانین و مقررات حاکم بر محوطه بناهای ثبت شده میراث فرهنگی در راستای ثبت جهانی این بناها، چنین اجازه ای را برای احداث بنای یادبود در مکان قبلی نمی داد.
 از سوی دیگر چون میدان امیرچخماق یزد در مراسمات گوناگون ملی و مذهبی این شهر، محل تجمع اقشار مختلف مردم است، امکان هتک حرمت به قبور شهدا به دلایل مختلف ( بازی اطفال در اطراف این قبور مطهر یا پایمال شدن این قبور و...) وجود داشت.
لزوم برقراری پایگاه و جایگاهی در خور شان شهدای والامقام، دلیل دیگری بر انتخاب ضلع شرقی میدان امیرچخماق یزد برای خاکسپاری پیکر مطهر این عزیزان بود.
عالی ترین مقام اجرایی استان همچنین افزود: مقرر شد تا بازارچه موجود در این میدان نیز ساماندهی شود و فضای مناسب معنوی در اطراف قبور مطهر این 8 شهید فراهم آید.
وی ابراز امیدواری نمود که بنای یاد بود شهداي عزيز گمنام به خوبي طراحي و اجرا شود و بتواند براي همه بينندگان و همه بازديدگنندگان از آثار تاريخي يادمان ارزشمندي باشد و بتوانند همه از اين فضاي معنوي بهره ببرند و ياد و خاطره اين شهداي عزيز موجب غناي فرهنگي و ترويج فرهنگ شهادت بشود و جوانان نیز در اين مكان درسهاي چگونه زندگي كردن را بياموزند و به ائمه اطهار عشق بورزند و در پيروي از آنها زندگي سالم و ارزشمندشان را ادامه بدهند.
عالی ترین مقام استان تاکید کرد: انشاالله روز سه شنبه مراسم تشييع ساعت 9 صبح از امام زاده جعفر تا محل دفن شهدا انجام خواهد شد و مردم متدين، شريف و عزيز استان يزد در تشييع پيكر پاك اين شهيدان حضور و همكاري چشم گيري خواهند داشت و جلوه اي از عشق و علاقه اشان را به اسلام و شهداي عزيز در اينجا نشان می دهند و ثابت می كنند كه به هر قيمتي كه هست ما در پايبندي به دين اسلام و جانبازي در راه اسلام از هيچ كوششي دريغ نخواهيم كرد و این مراسم و اين جمعيت و حضور نمادی باشد كه پايبنديهاي مسلمانان را به اعتقادشان در قبال دیگر کشورها نشان دهد و انشاالله درسي باشد براي همه ملل مستضعف دنيا كه چگونه مي توانند با اتحاد و همدلي بر استكبار غلبه كنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا