به دنبال سخنان ساختارشکنانه احمد شیرزاد و صادق زیبا کلام علیه برنامه هسته‌ای کشورمان و بی‌فایده خواندن این فناوری نمایندگان ملت در مصاحبه‌هایی ضمن محکوم کردن این اظهارات خواستار برخورد قانونی دستگاه قضا با چنین افرادی شدند.

در اولین واکنش به اظهارات دو اصلاح‌طلب فوق علیه برنامه‌ هسته‌ای کشورمان مدیر مسئول کیهان هفته گذشته در مصاحبه با فارس اظهارات اخیر احمد شیرزاد و زیبا کلام در دانشگاه تهران را تلاش مدعیان اصلاحات برای تشویق دولت به خیانت دانست.
وی گفت: انتظار آن است که آقای دکتر روحانی به صراحت ارتباط مورد ادعای این دو نفر را با دولت تکذیب کند و یا از دروغ بافی‌های خیانت‌آمیز آنان اعلام برائت نماید چرا که وقتی آنها دستاوردهای هسته‌ای ایران را بی‌ارزش معرفی می‌کنند به طور طبیعی و منطقی این تصور به ذهن خطور می‌کند که مبادا دولت محترم قصد دارد در مذاکرات پیش‌روی با 5+1 توقف کامل فعالیت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای کشورمان را به عنوان یک امتیاز به حریف واگذار کرده و در مقابل اعتراض ملت که «چرا زحمات چندین و چند ساله دانشمندان هسته‌ای و خون دانشمندان شهید را نادیده گرفته‌اید؟!» ادعا کند دستاوردی وجود نداشته که دست کشیدن از آن جای نگرانی داشته باشد و خیانت در امانت ملت تلقی شود!
اظهاراتی که چراغ سبز
 به دشمن است
علی‌اصغر زارعی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه اظهارات افرادی چون شیرزاد چراغ سبز نشان دادن به دشمن است گفت: نفی پرونده هسته‌ای موجب تضعیف ما در مذاکرات می‌شود.
زهره طبیب‌زاده نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اظهارات شیرزاد خیانت به تلاش‌های دانشمندان شهید هسته‌ای کشورمان است گفت: این سخنان جاده صاف‌کنی برای اهداف آمریکایی‌ها است.
وی گفت: هرکس الفبای فناوری‌های جدید و موثر را بداند، به این امر واقف است که انرژی پاک امروز نیاز اصلی جهان است و در کشورهای اروپایی 60 درصد برق خود را از طریق نیروگاه‌های هسته‌ای تامین می‌کنند.
طبیب‌زاده با بیان اینکه کشورمان پس از تلاش در زمینه هسته‌ای به دستاوردهایی در زمینه دارویی، کشاورزی و عرصه‌های علمی رسیده است، خاطرنشان کرد: امروز نیاز به انرژی هسته‌ای یک امر اجتناب‌ناپذیر است که آینده علم و صنعت را در کشورها رقم می‌زند و ما نمی‌توانیم از آن دوری کنیم.
هسته‌ای اولین خاکریز دشمن است
ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نیز گفت: موضوع هسته‌ای اولین خاکریز کشور در مقابل استکبار است و اگر کسانی از سر ساده‌لوحی فکر می‌کنند که عقب‌نشینی از این خاکریز مشکل را حل می‌کند خودباختگی آنان را نشان می‌دهد.
اسماعیل کوثری نماینده تهران نیز افرادی مانند شیرزاد را نوکر بی‌جیره و مواجب بیگانگان دانست و گفت: مردم به خوبی می‌دانند سر این افراد درآخور بیگانه است.
وی ادامه داد: این افراد به دنبال زندگی عزتمندانه نیستند و به این دلیل این چنین حرف‌های بی‌پایه و اساسی را می‌زنند، در دورانی که این افراد بر سر کار بودند مملکت را به بیگانه سپرده و به تاراج بردند چرا که مسئله آنها تنها موضوع هسته‌ای نیست و آنان با پیشرفت و سربلندی نظام مشکل دارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افرادی مانند شیرزاد را عامل بی‌جیره و مواجب بیگانگان خواند و اظهار داشت: این افراد خیال می‌کنند بیش از همه مسئولان و مردم می‌فهمند در حالی که مردم به خوبی به این امر واقف هستند که سر این افراد در آخور بیگانه است.
کوثری در پایان در تشریح اینکه دولتمردان چه موضعی را باید در برابر مواضع ذلیلانه این افراد بگیرند، تصریح کرد: شکی در اینکه امثال شیرزاد افراد ذلیلی هستند وجود ندارد، اما دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه باید طبق قانون این افراد را شناسایی کنند تا به این افراد مسئولیتی داده نشود، چرا که اگر چنین امری صورت بگیرد آنان مملکت را به بیگانگان خواهند فروخت.
لزوم برخورد مدعی‌العموم
 با مردودان سیاسی
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: افرادی همچون احمد شیرزاد صلاحیت اظهارنظر در مورد مسائل هسته‌ای و استراتژیک کشور را ندارند و مدعی‌العموم باید با این گونه افراد برخورد کند.
منصور حقیقت‌پور در پایان گفت: اینگونه افراد در واقع با اظهاراتشان به دنبال اعلام موجودیت خود هستند و به دنبال این هستند تا در آستانه انتخابات مجلس عرض اندام کنند، اما مردم به حساب آنها رسیده‌اند و این افراد جزو مردودین این کشور هستند و رفوزه شدند.
حمیدرسایی نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز با بیان اینکه شیرزاد اهمیتی برای استقلال کشور قائل نیست گفت: ملت ایران می‌داند که موضوع هسته‌ای تنها محدود به سانتریفیوژ نیست و پای استقلال مملکت در میان است.
وی افزود: چرخیدن سانتریفیوژها برای ملت ایران از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نشان دهنده استقلال کشور است و افرادی امثال احمد شیرزاد دردوره مجلس ششم ثابت کرده‌اند که اهمیتی برای استقلال کشور قائل نیستند و عملکرد آنها در دوره‌ای که در حاکمیت بودند برخلاف استقلال کشور بود.
گفتنی است احمد شیرزاد از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم روز چهارشنبه در همایشی با موضوع بررسی صنعت هسته‌ای در دانشگاه تهران گفته است: هر فرد و هر دولتی که تصمیم گرفته جمهوری اسلامی ایران به سمت هسته‌ای شدن برود، شاید تصمیم اشتباهی گرفته است. از این چاه (صنعت هسته‌ای) آبی در نمی‌آید مگر اینکه برای برخی افراد نانی درآید.
وی گفته است: هیچکس در ایران نمی‌داند که ما به چه دلیلی به مسیر هسته‌ای شدن پا گذاشته‌ایم و این امر دقیقاً مانند ادامه جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر بود در حالی که برخی افراد شعارهایی مانند راه قدس از کربلا می‌گذرد را بیان می‌کردند.
شیرزاد با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد، خصوصاً دلواپسان مسئله هسته‌ای را به ناموس یا ایدئولوژی نظام تبدیل کرده‌اند، افزود: وقتی چیزی به ناموس تبدیل شود، نمی‌توان برای آن چانه‌زنی کرد.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم با بیان اینکه رآکتور اراک مضر است و کشور به هیچ دستاورد هسته‌ای نرسیده است، می‌گوید: در زمینه هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران نه منابع اولیه دارد و نه احاطه به علوم آن را.
صادق زیبا کلام نیز با زیر سؤال بردن توان هسته‌ای کشور، حرف‌هایی مشابه با شیرزاد زده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا