فرماندار یزد با اشاره به اهتمام دولت یازدهم برای نقش افرینی زنان در عرصه های مختلف گفت: در دولت تدبیر و امید جایگاه زنان حول محور اعتدال و عدالت است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در نشست نمایندگان زن دستگاه های اجرایی شهرستان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، مشاور فرماندار در امور بانوان ضمن تقدیر از برگزاری جلسات خوب و کارشناسی در حوزه بانوان اظهار داشت: این جلسات باید بصورت مداوم ادامه داشته تا در آینده شاهد نتایج و اثرات کاربردی آنها در آینده در حوزه بانوان و خانواده باشیم.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه در قرآن به خوبی منزلت و جایگاه زنان بیان شده است گفت: روایات حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) و در عصر حاضر تعاریف حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد نقش و جایگاه بالای زنان نشان دهنده این مطلب است که در اسلام توجه خاصي به جايگاه و نقش زنان در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای زنان در برخی موارد حتی جایگاهی بالاتر از مردان قائل است افزود: متأسفانه در برخی از کشورها از زنان به تنها به عنوان یک کالای مادی استفاده می شود.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با اعلام این که در دولت تدبیر و امید جایگاه زنان حول محور اعتدال و عدالت است خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم زمینه های خوبی برای نقش افرینی زنان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی و همچنین در خانواده اهتمام ویژه دارد.

شاکری شمسی با تأکید به اینکه بانوان با توانمند سازی خود می توانند در این زمینه کمک یار دولت باشند تصریح کرد: بانوان باید ظرفیتهای لازم را برای پذیرش مسئولیت های مختلف در جامعه ایجاد نمایند.

فرماندار گفت: خوشبختانه این دیدگاه توسط شخص استاندار محترم ، سایر مسئولین استانی و نیز شهرستان یزد وجود دارد و ما پذیرش نظرات سازنده و کاربرد آنها در مسائل مختلف هستیم.

شاکری شمسی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه آموزش در جامعه امروز یک امر حیاتی است اظهار داشت: اگر خواسته باشیم رفتار افراد با در مسیر مشخص هدایت کنیم باید بیش از پیش به امر آموزش توجه داشته باشیم.

وی با تأکید به اینکه بحث آموزش برای بانوان نسبت به مردان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد افزود: بانوان به عنوان تربیت کننده نسلهای آینده با تزریق روحیه خودباوری و اعتماد به نفس به فرزندان خود در تحقق شعار « ما می توانیم» و توسعه پایدار کشور نقش تأثیرگذاری را داشته باشند.

فرماندار یزد در پایان با اشاره به اینکه گسترش سازمان های مردم نهاد راه حلی برای مشارکت بانوان در جامعه است خاطرنشان کرد:سازمانهای مردم نهاد به عنوان یک ابزار و اهرم بسیار خوبی هستند که زمینه مشارکت بانوانی که اشتغال دولتی را ندارند در عرصه های مختلف فراهم می نمایند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا