نماینده مردم یزد و اشکذر و رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: معادن باید حقوق مردم را بدهند اما متاسفانه از مالیات فرار می کنند و دستگاه امور مالیاتی به جای آنکه کاسب محله را تحت فشار بگذارد باید یقه این افراد را بگیرد و ما حق نداریم از افرادی که معادن را استخراج کرده و حقوق ملت را نمی دهند حمایت کنیم و تاسف بارتر اینکه درآمد آن را نیز در استانی دیگر هزینه کنند.

اعظم السادات میرجلیلی == خبرنگار یزد فردا== محمدصالح جوکار در ادامه سلسه نشست های مردمی و در جمع مردم محله تاریخی پنبه کاران (کوی محمدی) یزد، افزود: باید جلوی افرادی که از معادن برداشت کرده ، مالیات نمی دهند و منافع آن را در جای دیگر و در خارج استان هزینه می کنند گرفت و اگر حقوق مردم را ندهند نباید از آنها حمایت کنیم و باید جلوگیری شوند و نباید همه فشار مالیات بر قشر جامعه باشد  .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محله (کوی محمدی)  پنبه کاران از محلات قدیمی یزد است و باید برای آن برنامه ریزی شود و به گونه ای اقدام شود که انسان ها توان ماندن در این بافت را داشته باشند چرا که  هزینه زندگی در بافت تاریخی بسیار بالاتر از مناطق جدید الاحداث است و باید زمینه ای فراهم شود تا روستاها و بافت تاریخی از جمعیت خالی نشود و اگر هزینه ای هم در این زمینه باید صورت گیرد برنامه ریزی بیشتر مسئولان را می طلبد تا مردم در این مناطق بمانند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: بافت تاریخی افتخار است و باید برای آن سرمایه گذاری شود و اگر برای این بافت هزینه نشود ، گردشگران خارجی به جای آنکه مبلغ این بافت باشند، مشکلات را دیده و از آن عکس گرفته و بیشتر این مشکلات مطرح خواهد شد.

جوکار افزود: تامین نیازهای اولیه همچون احداث درمانگاه، راههای دسترسی، پارکینگ و.. از ابتدایی ترین امکانات مورد نیاز بافت تاریخی است و میراث فرهنگی نیز نباید  قوانین را آن قدر سخت کند که مردم دست به تخلف بزنند وباید در بافت تاریخی  با مردم تعامل داشته باشیم.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: باتوجه به اینکه بافت تاریخی استان یکی از بافت های بی نظیر جهانی است لذا باید حمایت های بیشتری هم از این بافت صورت گیرد و لذا تقاضا دارم مسئولان میراث فرهنگی یزد طرحی را جهت تخصیص اعتبارات ویژه به بافت تاریخی یزد تهیه کنند و بنده نیز از طریق مرکز پیگیری های لازم را خواهم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته وقف گفت: سنت حسنه وقف متعلق  به مسلمانات است واکنون متاسفانه کشورهایی که در بلاد کفر هستند از ما پیشی گرفته اند و سنت وقف متعلق به اسلام و ایران است و زرتشتیان هم وقفیات زیادی داشتند.

جوکار افزود: وقف تامین نیاز واقعی مردم توسط خود مردم است  و هفته وقف فرصت بسیار خوبی است تا خیران پای کار آمده و با توجه به نیازهای مردم وقفیات جدید داشته باشند که نام آنها را ماندگار خواهد کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر ادامه داد: در بافت تاریخی یزد زمین های زیادی که وقف هم بوده بلااستفاده رها شده و باید برای آن چاره اندیشی شود ، هر چند کارهای بسیار خوبی صورت گرفته ولی هنوز کافی نیست.

جوکار افزود: از افتخارات جمهوری اسلامی این است که مردم و مسئولان همراه یکدیگر هستند و اگر بین مردم و مسئولان جدایی افتد آن موقع مشکلات فرهنگی و امنیتی نیز به وجود خواهد آمد و از ابتدای انقلاب تاکنون همراهی مردم با نظام اسلامی وجود داشته و باعث شده جمهوری اسلامی در سراسر جهان عزت مند و با اقتدار باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از عدم حضور اعضای شورای شهر در این نشست علی رغم دعوت قبلی، گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد ساخت و سازها در یزد بدون پروانه ساختمان است و باید شرایط به گونه ای تسهیل شود تا مردم رغبت طی مراحل قانونی را داشته باشند.

سرپرست هیات محمدی پنبه کاران یزد نیز در این نشست گفت: هنگامی که مسئولان قصد انتقال آب به یزد را داشتند وزیر وقت گفته بود این عمل صرفه اقتصادی ندارد و لذا مرحوم آیت الله خاتمی در آن زمان گفته بودند پس جنگ هم صرفه اقتصادی ندارد و چرا می جنگید.

محمدجواد فارغ یزدی افزود: اکنون نیز مسئولان باید با استفاده از تبصره های قانونی مشکل مردم را حل کنند و متاسفانه زندگی در این بافت در برخی قسمت ها بیشتر شبیه مردگی است تا زندگی و آیا مسئولان شهر حاضرند حتی یک ساعت در چنین مکانی زندگی کنند.

وی گفت: در انتهای بن بست سه متری جنب حسینیه پنبه کاران روبه روی آب انبار مجوز برجی مسکونی داده شده که باعث ناراحتی مردم گردیده و در زمینه نیمه تعطیل بودن درمانگاه ،خانه های متروک و حضور ولگردها در این منازل و کمبود پارکینگ و راه دسترسی و عدم مناسب بودن آسفالت نیز از دیگر درخواست های مردمی است.

در پایان این نشست شادانفر و فارغ یزدی از طرف مردم به عنوان نماینده انتخاب شدند تا پیگیری مصوبات این نشست و به سر انجام رساندن قولهای داده شده  را داشته باشند .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا