سومین همایش وقف و رسانه استان یزد با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان استان یزد در سالن اجتماعات امامزاده جعفر علیه السلام یزد برگزار شد.
محمدرضا آبائی استاد دروس دینی دانشگاه و سخنران برجسته مذهبی استان یزد در این همایش با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه، اظهار داشت: وقف برای انسان یک باقیات و صالحات ارزنده است که هم در دوران زندگی و هم پس از مرگ انسان برای وی ثواب و برکات زیادی به دنبال دارد.
این کارشناس مذهبی با اشاره به وقفیاتی که در اطراف حرم مطهر امام رضا علیه السلام وجود دارد، در ارتباط با مسجد گوهر شاد، گفت: در آن زمان، این خانم می‌توانست با پولی که دارد، هر چه می‌خواهد برای خود تهیه کند ولی وی با انتخاب این راه و ساخت این مسجد، 700 سال پس از وفات خویش هم هنوز از ثواب و برکات آن بهره‌مند می‌شود.
استاد دروس دینی دانشگاه‌های یزد اضافه کرد: تا زمانی که حاصل وقفیات برای دیگران خیر و برکتی داشته باشد، اثرات آن برای واقف وجود دارد. هر صلوات، قرآن، ذکر و هر نوع استفاده دیگر از وقفیات، برای شخص واقف مایه ثواب است.
آبائی با اشاره به ضرورت جذب جوانان به مساجد، گفت: یکی از زیباترین وقف‌هایی که در این زمینه به چشم می‌خورد، وقفی است که در آن، واقف علاوه بر وقف مسجد، یک باغ گردو و یک باغ توت هم وقف کرده است. این واقف در وقف نامه خود با توجه به نیاز آن زمان، تاکید کرده که توت این باغ را بخشکانند و به هر بچه ای که وارد مسجد می‌شود، قدری توت خشک و گردو بدهند که وی علاقه به حضور در مسجد بیشتر داشته باشد.
وی این حرکت را مصداق تاکید مقام معظم رهبری در استفاده از هنر برای جذب مردم به مساجد دانست و گفت: وی به این وسیله توانسته به صورت هنرمندانه، کودکان را به مسجد جذب کند و به این وسیله، تربیت کودکان مسجدی می‌شود.

این کارشناس مذهبی دنیا را همچون یک قطار دانست و گفت: زندگی در دنیا مانند این است که در مسیری سوار بر قطار شده باشیم و چند ایستگاه مانده به پایان مسیر، بخواهیم پرده و گلیم کوپه قطار را تعویض کنیم در حالی که تا ساعتی دیگر از این قطار پیاده می‌شویم. زندگی هم به همین صورت است، ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، زود یا دیر باید از قطار زندگی پیاده شده و به زندگی ابدی خود در آخرت ادامه دهیم.
در پایان این مراسم که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری یزد و مدیر کل اوقاف استان برگزار شد از فعالین رسانه ای حوزه وقف تجلیل شد. 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا