تمبر یزد، حسینیه ایران، در مراسم با حضور دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در حظیره یزد رونمایی شد و به امضاء ایشان رسید.

به گزارش روابط عمومی‌ دبیرخانه یزد، حسینیه ایران، صبح امروز در دومین روز از سفر رییس مجلس شورای اسلامی به استان یزد برای شرکت در کنگره شهید پاکنژاد، دکتر لاریجانی با حضور در مسجد روضه محمدیه از تمبر یادبود حسینیه، ایران با طرحی از مراسم نخل  برداری عاشورای حسینی، رونمایی کرد.

در این مراسم که آیت الله ناصری امام جمعه یزد، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد، محمدصالح جوکار نماینده یزد و اشکذر  در مجلس شورای اسلامی ، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، و حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بافق و بهاباد نیز حضور داشتند، این تمبر به امضای مسئولان استان نیز رسید.

مسئول دبیرخانه یزد، حسینیه ایران، رونمایی از این تمبر را یکی از گام های مهم برای تثبیت یزد، حسینیه ایران عنوان کردو افزود: همچنین ثبت عزاداری عنوان حسینیه ایران برای یزد در فهرست آثار معنوی کشورمان هستیم.

گفتنی است، در دهه 50، مرحوم فلسفی شهر یزد را به دلیل کثرت مراسم روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) «حسینیه ایران» لقب دادند و در سال 1391 به منظور احیای یزد، حسینیه ایران،دبیرخانه دائمی یزد، حسینیه ایران در یزد تشکیل شد.

وی افزود:این دبیرخانه تاکنون 86 طرح و ایده را تدوین کرده داست و برخی از این طرح ها به مرحله اجرا رسیده است.

به گفته حسینی این دبیرخانه در زمینه ترویج فرهنگ عاشورا، اقداماتی از جمله فراهم کردن زمینه حضور گردشگران در آیین عزاداری امام حسین(ع) در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی را طی 6 سال متوالی دنبال کرده است.

وی همچنین از برگزاری اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی با عنوان «حسینیه ایران» در استان یزد خبر داد و افزود: علاقمندان به شرکت در این سوگواره تا پایان محرم سال جاری مصادف با دوم آذرماه برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا