به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در این نشست که سرپرست حوزه هنری یزد و جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی و نمایشی حضور داشتند پرفورمنس "نماند قرار" مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
این پرفورمنس یا(هنر اجرا) با هدف حمایت از کودکان مظلوم غزه، هفتم آبان ماه با حضور گسترده مخاطبان در حوزه هنری یزد اجرا شده بود.
سرپرست حوزه هنری یزد در این نشست هدف از اجرای این اثر را آشنایی هر چه بیشتر مردم و هنرمندان با این گونه هنری دانست و گفت: امیدوارم این اجرا زمینه را برای اجراهای دیگر توسط هنرمندان رشته های مختلف فراهم کند.
محمد صادق کوچک زاده با بیان این که نقد یک اثر هنری چارچوب های خاص خود را می طلبد افزود: با آموزش مناسب می توان استعدادهای خوبی را در این زمینه پرورش داد.
وی از برگزاری دوره های آموزش پرفورمنس در آینده نزدیک در این مرکز خبر داد و اظهار داشت: اولین بار بود که نمونه یک اثر پرفورمنس در حوزه هنری یزد اجرا می شد و به نظرم توانست ارتباط خوبی با بسیاری از مخاطبان برقرار کند.
کوچک زاده ضمن تشکر از تلاش های حامد مهریزی زاده، ستار وزیری و پدرام زارع اجرا کننده های این اثر، ادامه داد: این مرکز از ایده های خلاق، هدفمند و معقول در زمینه پرفورمنس حمایت می کند.
حامد مهریزی زاده طراح و مجری این پرفورمنس نیز به تأثیر این گونه هنری در ارائه پیام اشاره کرد و گفت: ما در این اثر به دنبال این بودیم که مخاطب لحظه ای خود را به جای مردم مظلوم غزه گذاشته و اندکی از درد و رنج آنان را حس کند.
وی افزود: هر چند نقدهایی نیز بر کار وارد است اما در اجرای پرفورمنس هر مخاطب به میزان مواجه شدن با اثر که تعیین کننده کیفیت و چگونگی ارائه آن است دریافت های متفاوتی دارد.
این هنرمند هم آمیزی هنرهای تجسمی و نمایشی را اتفاق مبارکی در عرصه هنرهای نوین دانست و ادامه داد: این گونه هنری در صورتی تأثیرگذار است که استمرار داشته باشد و هنرمندان بیشتری در این زمینه فعالیت کنند.
مهریزی زاده با اشاره به این که پرفورمنس زمینه ای مناسب برای پاسخگویی به نیاز تعداد زیادی از دانشجویان تجسمی و هنرمندان تئاتر را فراهم می کند افزود: این اتفاق هنری باعث آشنایی بسیاری از مردم با مفهوم پرفورمنس شد.
در ادامه هر کدام از شرکت کنندگان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود درباره این پرفورمنس پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا