هم زمان با برگزاری همایش منشور عزت در امامزاده جعفر (ع) یزد با حضور مسئولین استان از هیئت باغ گندم تجلیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین آقا میری شب گذشته در ویژه برنامه منشور عزت که به مناسبت اولین روز ماه صفر در امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار شد گفت: خطبه حضرت امام سجاد (ع) در کاخ یزید دارای 6 مقام است و در هر یک از این فصول نکات کلیدی وجود دارد
این استاد حوزه علمیه قم افزود: آن حضرت در این خطبه علاوه بر معرفی اهل بیت (ع) و خودشان ، رابطه خود با پیامبر و حضرت زهرا (س) را مطرح کردند.
وی ادامه داد: معرفی شخصیت حضرت علی بن ابیطالب علی (ع) و همچنینن بیان مظلومیت حضرت سید الشهدا از دیگر فراز های این خطبه می باشد.
سخنران مراسم با اشاره به نکات کلیدی این خطبه تصریح کرد: ما که خود را شیعه می دانیم می بایست مبارزه با استکبار را از اهل بیت یاد بگیریم چرا که حضرت امام سجاد (ع) در کاخ استکبار ذره ای از اعتقادات خود کوتاه نیامد .
حجت الاسلام و المسلمین آقا میری در ادامه خاطر نشان ساخت: این خطبه الگویی تمام عیار در نظام شیعه در بحث استکبار ستیزی است .
وی در ادامه گفت: دشمن در جبهه باطل اگر نرمشی از خود نشان می دهد قصور می خواهد.
آقا میری منشاء عزت را خداوند متعال برشمرد و افزود: اگر در مسیر حرکت اهل بیت (ع) گام برداریم عزت مند خواهیم بود. 
گفتنی است در این مراسم از اعضای هیئت امنا، همچنین جناب آقای دکتر الهام بخش شاعر و حاج سعید میرزایی مداح و ذاکر هیئت باغ گندم با حضور معاون استاندار، مدیر کل صدا و سیما، فرماندار ، مدیر کل اوقاف و دیگر مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی استان تجلیل شد.

اطعام از محل عوائد موقوفات از دیگر برنامه هایی این همایش بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا